Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin till bär

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vin till bär

shorepower skrev:
I stand corrected

33825_729_488_1.jpg


JC49, nu spårar vi ut lite igen ;D

Ska tilläggas att jag straxt efter att den bilden togs ramlade av en barstol och blev liggande som en sköldpadda på golvet.

Undrar när det där var. måste va varit 04 eller 05 tror jag. Ahhhh, memories!
 

kayaker

Cyklist
SV: Vin till bär

Jag lyckades avstyra jordgubbarna till en Champagnebrunch för ett antal veckor sedan. Jag tog med 5 sorters ost istället. :)
 

Krug88

Medlem
SV: Vin till bär

shorepower skrev:
I stand corrected

33825_729_488_1.jpg


JC49, nu spårar vi ut lite igen ;D

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA!!!

Det roligaste jag sett på länge...
Tack för den Shorepower!
 

R.P

Medlem
SV: Vin till bär

Jimmy Forsman skrev:
Vaniljpannacotta med färska smultron är väldigt smarr till en lagrad d'Yquem.

Körde nån Sauternes ett par ggr till svenska jordgubbar i somras, tyckte det funkade bra, dock var det inte en vällagrad d'Yquem...
 

anders

Medlem
SV: Vin till bär

Av någon outgrundlig anledning har den här tråden hamnat långt bak i min lista så jag har inte sett den.

Vill påstå att det stora problemet är att allt för ofta är de svenska bären för syrliga. Jag hade dock nöjet att kunna komma över riktigt söta och mogna jordgubbar i München och dessa provade jag till Gosset Rosé samt Egly-Ouriet Rosé. Det gick utmärkt att sitta i en sommarvarm park, sippa kallt bubbel i Riedelglas, äta jordgubbar och beskåda kvinnlig fägring modell lättklädd. O tempora o mores!

Men är det dock en perfekt kombination? Nej. Alltså ska man hålla sig i de nedre prisklasserna av champagne. Och som sagt, kvaliteten på frukten är jäkligt viktig.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vin till bär

*får en bild på näthinnan av en solvärmd Anders, liggande på gräset i en park med skumpa och jordgubbar som han sakta för till läpparna och biter av lite lätt erotiskt* Mmm.... ryser.... :'(
 
Toppen