Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin till provning!

Krug88

Medlem
SV: Vin till provning!

CH skrev:
Det borde också funka. Bäst är väll annars att hålla provnignen på Grappe så slipper man tänka på speciellt mycket mer än att plocka med sig flaskorna.
Ja, vi får väl alla hjälpas åt att påminna Jos om det ;D
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Vin till provning!

Vi kör på Grappe så glas har inte varit några problem men tack för omtanken :-*
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Vin till provning!

2005 Cantenac Brown. "Så här smakar ett rödvin, - min favorit" "Lite stall, läder, något grönt, blyerts"
2007 Forman Cabernet " Riktigt bra, lite mer ek än ettan men fortfarande inte jobbig, snygg, "Bordeaux" sa någon"
2007 Cdp Vieille Julienne - korkad
2006 Clarendon Hills Grenache "stor, häftig, lakrits, hallon, kryddor,"
200? Mauro Primitivo Flera höll den som solklart sämst, "konstig", passar inte in. "Blommigt och konstigt." "tunnt"

Poängen
1 = 6p
2 = 7p
3 = 0
4 = 9p
5 = 1p

Clarendon Hills kom etta, Forman Cabernet tvåa och Cantenac Brown trea. Mauro var med då det är det mest säljande vinet på systembolaget som finns på flaska. Röstningen gick till så att var och en satte en etta och en tvåa. En i gruppen höll Mauro som tvåa...

Själv kunde jag inte bestämma mig vilken jag föredrog bordeauxblenderna men valet föll till slut på Cantenac Brown i alla fall.

Ett anteckningsblock såg ut så här;

Nr 1: -
Nr 2: -
Nr 3: -
Nr 4: +
Nr 5: -
Kräsen jäkel... :D
 
Toppen