Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinbar i Köpenhamn

merlotsmile

Medlem
Jag har en lista på vinbarer i Cph, som jag iofs inte kollat upp personligen. Blir irriterande nog aldrig av att åka dit trots att det bara tar 45 minuter med tåget :eek:

Le Sommelier
Den Vandrette Vinbar
Nimbs Vinbar
Ved Stranden
Maven
Il Senso
R Vinbar
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jag har en lista på vinbarer i Cph, som jag iofs inte kollat upp personligen. Blir irriterande nog aldrig av att åka dit trots att det bara tar 45 minuter med tåget :eek:

Le Sommelier
Den Vandrette Vinbar
Nimbs Vinbar
Ved Stranden
Maven
Il Senso
R Vinbar
Varför plockar du inte fram din kalender, din hushålllsbudget och planerar in en utflykt?
Liwet råkar ju aldirg "bli av" av sig självt, så kör hårt!
Ser redan fram mot att läsa om dina äventyr och ymniga smaknoter!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Någon som har tips på bra vinbar i Köpenhamn? Helst någon med flertal sorter på glas.

Le Sommelier
Den Vandrette Vinbar
Nimbs Vinbar
Ved Stranden
Maven
Il Senso
R Vinbar

R Vinbar var den enda vinbar av rang jag besökte, vinlistan var bra och såg ut enligt nedan (bobler kom inte med på bilden). Mycket trevligt ställe. :)
image.jpg
 
Last edited:

MartinE

Medlem
Ved Stranden 10 tycker jag är den trevligaste vinbaren i Köpenhamn! Denna i kombination med Den vandrette och R Vinbar blir till en lagom och bra barrunda (de ligger inom gångavstånd)! Som, om kraft och lust återstår, med fördel kan avslutas med ett besök på 1105 - byens bästa cocktailbar - på krypavstånd från R Vinbar! :)

Kort om respektive ställe (ur ett champagneperspektiv):

Ved Stranden 10: Mycket bra utbud på glas. De har exempelvis full koll på den nya generationen småodlare från Champagne. Perfekt läge vid kanalen och mycket trevlig personal! Här är nästan alltid knökfullt, vilket skapar en livlig och uppsluppen atmosfär!

Den vandrette: Ligger där Flygbåtarna brukade lägga till - för er som är så gamla att ni minns livet före Bron! Även här är champagneutbudet mycket bra (uteslutande kultodlare och inga stora hus), men de har i skrivande stund bara två sorter på glas (Larmandier-Bernier och Bedel). Atmosfären är betydligt lugnare här. Vill man äta något till sitt vin har de bl a en fantastisk charkuteri- och ostplatta! Trevlig, men aningen ojämn, service!

R Vinbar: Känns mer som ett café än en bar. Ganska bra champagneutbud, en kombination av odlare och stora hus. De har också en trevlig charkuteri- och ostplatta! Dock inte lika bra service som på de andra ställena.

Le Sommelier är också bra, även om jag blev lite besviken på deras utbud på glas vid mitt senaste besök. De är dock i första hand en restaurang och inte en vinbar i samma bemärkelse som ovanstående ställen! Fokus ligger på de klassiska vinerna.
 
Toppen