Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinbutiker i Alicante/Torrevieja området...

Appel

Medlem
Hej,
Är det någon som har tips på bra vinbutiker i Torrevieja alternativt Alicante området? Även om ni har erfarenheter av några bra odlare i området som är värda att besöka.
 

kayaker

Cyklist
Jag har inte hittat någon bra så jag har inga tips, men jag följer tråden med stort intresse eftersom jag brukar vara i området åtminstone en vecka varje år.
 

chambertin

Medlem
Du är ju nära Jumilla och Yecla i Murcia så om du har tillgång till bil så kanske ett besök på t.ex Casa de la Ermita ( en del habila röda bl.a) vore en idé ?
 
Trådskapare
Appel

Appel

Medlem
@chambertin , tack för tipset. När vi åker dit har vi nästan alltid bil. Precis som @kayaker så kommer det bli flera återkommande besök dit.
Vilka av deras viner är värda att köpa? Har du några andra tips i samma område?
 

kayaker

Cyklist
Jag har inte hittat någon bra så jag har inga tips, men jag följer tråden med stort intresse eftersom jag brukar vara i området åtminstone en vecka varje år.
Jag kanske ska tillägga att jag bara svarade på den första frågan om vinbutiker. För att hitta bra viner brukar jag gå till SuperCor, men utbudet är väl inget man skriver hem om även om det naturligtvis slår en vanlig SB-butik med hästlängder.
 

chambertin

Medlem
@chambertin , tack för tipset. När vi åker dit har vi nästan alltid bil. Precis som @kayaker så kommer det bli flera återkommande besök dit.
Vilka av deras viner är värda att köpa? Har du några andra tips i samma område?
Själv har jag druckit deras Monastrell (Mourvedre) vid några tillfällen och tyckte den var bra. Även Crianzan på Monastrell
Petit Verdot och Cab var trevlig. Har inte besökt dom själv men köpt en del då jag varit i Cartagena ett antal ggr. Kommer dock inte ihåg vinaffären strax utanför Cartagena men det är nog ingen större förlust för sortimentet var ganska begränsat även om de hade hyfsat med lokala viner från Murcia.
http://www.casadelaermita.com/vinos/casadelaermita_tintocrianza.php
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Kan å det varmaste rekommendera Ruina och Escombro (om de öht går få tag i) som kostar rimligt och som görs i Jumilla. Han heter Erik som fått gården, är svensk och driver den med sin son. Miniskul produktion av Garnacha Alicante. Sanslöst gamla rankor och helt galet gott! Serveras på några av Spaniens bästa tre-stjärniga restauranger.
 
Trådskapare
Appel

Appel

Medlem
Hej!
Om det fortfarande är aktuellt så kan du prova denna, kör enbart vin i naturlig stil, mest spanskt:

Vinos Auténticos
Dársena de la Batea, 2
Apartado de Correos 83
04711 Almerimar

Tel.: 636 95 35 02
info@vinosautenticos.com
Sent svar men jag tackar så mycket.
Börjar kolla runt lite nu då det börjar närma sig.
 

Petra

Medlem
Puttar lite på den här tråden.
Åker ner till området nästa vecka. Hittade ni några bra butiker för spanska viner? Gärna någon som saluför hela Spanien och inte bara området
 
Toppen