Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinbutiker i Champagne!

Ejdern

Medlem
Hej!
Jag reser snart till Champagne med några vänner och det är första gången jag är där. Har läst väldigt många trådar tidigare här i forumet som verkligen har hjälpt till med planeringen inför resan, så tack alla ni som skrivit om era tidigare besök. Något som jag undrar över och känner att jag inte funnit tidigare är lite tips på olika vinbutiker i Champagne området för de fall att man inte handlar direkt av vingårdarna. Ni får väldigt gärna skriva om ni känner till några bra som är värda att besöka.
Tack på förhand!
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Hej!
Jag reser snart till Champagne med några vänner och det är första gången jag är där. Har läst väldigt många trådar tidigare här i forumet som verkligen har hjälpt till med planeringen inför resan, så tack alla ni som skrivit om era tidigare besök. Något som jag undrar över och känner att jag inte funnit tidigare är lite tips på olika vinbutiker i Champagne området för de fall att man inte handlar direkt av vingårdarna. Ni får väldigt gärna skriva om ni känner till några bra som är värda att besöka.
Tack på förhand!

Då har du säkert redan snappat upp att huvudregeln är att odlarchampagne köper man till bäst pris på plats medan det omvända gäller de stora drakarna.

Bästa butiken jag vet är 520 i Epernay. Har alla kvalitetsskumpor man kan tänka sig plus lite nördiga och obskyra hästskumpor för romantiker. Hade jag haft en butik hade jag haft exakt samma sortiment! Prisbilden är dock åt det högre hållet men fördelen är att allt finns, framförallt för den som gillar mindre kvalitetsinriktade producenter. Bra ställe att testa flaskor man inte hunnit eller kunnat köpa på plats.

Länk till BK Wine med fler tips.


Men lämpligast är att lämna över ordet till @magnum som har full koll utbudet i allmänhet och Epernay i synnerhet.
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Hej!
Jag reser snart till Champagne med några vänner och det är första gången jag är där. Har läst väldigt många trådar tidigare här i forumet som verkligen har hjälpt till med planeringen inför resan, så tack alla ni som skrivit om era tidigare besök. Något som jag undrar över och känner att jag inte funnit tidigare är lite tips på olika vinbutiker i Champagne området för de fall att man inte handlar direkt av vingårdarna. Ni får väldigt gärna skriva om ni känner till några bra som är värda att besöka.
Tack på förhand!

Brukar handla hos dessa:

Reims:

http://www.cavedessacres.com/fr/
7 Place du Cardinal Luçon, 51100 Reims, Frankrike

Epernay:
https://www.facebook.com/lacavesalvatori
11 Rue Flodoard, 51200 Épernay, Frankrike
 

magnum

Epernay, Frankrike
Då har du säkert redan snappat upp att huvudregeln är att odlarchampagne köper man till bäst pris på plats medan det omvända gäller de stora drakarna.

Bästa butiken jag vet är 520 i Epernay. Har alla kvalitetsskumpor man kan tänka sig plus lite nördiga och obskyra hästskumpor för romantiker. Hade jag haft en butik hade jag haft exakt samma sortiment! Prisbilden är dock åt det högre hållet men fördelen är att allt finns, framförallt för den som gillar mindre kvalitetsinriktade producenter. Bra ställe att testa flaskor man inte hunnit eller kunnat köpa på plats.

Länk till BK Wine med fler tips.


Men lämpligast är att lämna över ordet till @magnum som har full koll utbudet i allmänhet och Epernay i synnerhet.
Håller med om Le520, grymt bra butik, förutom de BKW nämner finns La Fine Bulle i Epernay, små mindre kända odlare med låga priser och stora hus som dom ofta har extra priser på.
 

aeli

Medlem
Salvatori i Epernay har du redan fått tips om. Kan lägga till C Comme Champagne också i Epernay, över gatan från Fine Bulle. Champagnebar som i källaren har viner från många mindre odlare.
 

Kevinator

Medlem
Jag har själv en resa inbokad till Champagne i slutet av september. Hur gör ni för att ta hem alla flaskorna? Kör ni nån speciell väska eller bubbelplast för incheckning?
 
Trådskapare
Ejdern

Ejdern

Medlem
Hej! Lovade att återkomma med olika butiker efter att jag hade gjort ett besök nere i Champagne!
Besökte tyvärr inte så många olika butiker med här kommer en lista på de jag hade gjort av en sammanställning innan samt någon till jag hittade på plats. Var tyvärr inte i någon butik i Reims så har enbart kommentarer från några i Épernay
upload_2019-9-23_15-46-58.png
 
Toppen