Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinbutiker i Lissabon

Mexikanaren

Medlem
Ja då kommer resan att bära av till Lissabon (Portugal) till sommaren.

Så jag undrar om det är någon som har tips på någon bra vinbutik i staden som har ok sortiment/rimliga priser?

Känns som att "go-to" kommer vara Portvin men är öppen för det mesta egentligen
 
Trådskapare
Mexikanaren

Mexikanaren

Medlem
Blev du något klokare på din resa? :)
Haha nej tyvärr inte.
Om du kommer förbi lite större butiker som Continente (som deras ICA på ett ungefär) så brukar dessa ha ett riktigt stort utbud av standard-viner och en del lite dyrare.
Dock inte så mycket port vad jag tänkt på

Annars så var jag även på denna, dock ganska dyrt om jag inte minns fel

Handlade dock mest på flygplatsen i Lissabon då deras utbud på port, madeira osv är riktigt bra.
Inte riktigt lika låga priser på de nyare årgångarna (som 2017) vad gäller port men de har desto fler äldre årgångar som inte finns tillgängliga i Sverige
 

matage

Medlem
Haha nej tyvärr inte.
Om du kommer förbi lite större butiker som Continente (som deras ICA på ett ungefär) så brukar dessa ha ett riktigt stort utbud av standard-viner och en del lite dyrare.
Dock inte så mycket port vad jag tänkt på

Annars så var jag även på denna, dock ganska dyrt om jag inte minns fel

Handlade dock mest på flygplatsen i Lissabon då deras utbud på port, madeira osv är riktigt bra.
Inte riktigt lika låga priser på de nyare årgångarna (som 2017) vad gäller port men de har desto fler äldre årgångar som inte finns tillgängliga i Sverige
Jag reagerade på samma sak när jag var där ifjol. De portviner/madeira som finns på bolaget är billigare hemma men utbudet är ju helt annorlunda om man letar roliga saker. Ska dit igen i slutet av sommaren och nu med incheckat bagage (tack för den Finnair och era fåniga HB-regler) så då blir det nog några roliga inköp… eller bara konserverad fisk :)
 
Toppen