Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Viner för vinkällaren

Funcadelic

Medlem
Jag köpte en blandlåda prestige/variance för knappt ett år sen.
Båda var drickfärdiga men känns som prestige nog kommer växa med lite lagring medan variance kommer att förändras men är lika bra att dricka nu.
Personligen hade jag gått för variance. Gillar de stilen så kan man börja botanisera bland de andra.
Tack!

Jag gick på ett lite mer säkert kort och köpte två flaskor av deras vanliga BdB till mina föräldrar, samt en till mig själv (om de skulle få för sig att dricka utan att låta mig smaka). Kompletterade ordern med 1xVariance, 1xPrestige och 1xVer Sacrum, så att jag får prova lite olika stilar.

Fantastiskt detta forum, tänk var mycket pengar man sparar!
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Tack!

Jag gick på ett lite mer säkert kort och köpte två flaskor av deras vanliga BdB till mina föräldrar, samt en till mig själv (om de skulle få för sig att dricka utan att låta mig smaka). Kompletterade ordern med 1xVariance, 1xPrestige och 1xVer Sacrum, så att jag får prova lite olika stilar.

Fantastiskt detta forum, tänk var mycket pengar man sparar!

Man spar ingenting när man är med i det här forumet, tro mig! :D:neej:
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Beror på hur man räknar och bokför! Istället för att slösa pengar på att köpa dåliga viner investerar man ju i långsiktigt ökad livskvalitet genom att köpa bra viner. Med den bokföringen sparar man desto mer ju mer man köper!

Problemet är att man får för många superbra tips här. Jag tror att du missade min ironi :D
 

Funcadelic

Medlem
Problemet är att man får för många superbra tips här. Jag tror att du missade min ironi :D
Hehe, nejdå, är med på vad du menar! Det är samma symptom här som ett annat forum jag tidigare var mycket aktiv i (businessclass.se) - kostnaderna skenar i takt med att kunskap och intresse går upp. Kort efter registrering kan man inte dricka/resa som "vanligt folk" längre. Kul, men dyrt :D
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Hehe, nejdå, är med på vad du menar! Det är samma symptom här som ett annat forum jag tidigare var mycket aktiv i (businessclass.se) - kostnaderna skenar i takt med att kunskap och intresse går upp. Kort efter registrering kan man inte dricka/resa som "vanligt folk" längre. Kul, men dyrt :D
Spot on. Man får se det som att man "förädlas" :kyss:
 

Sonderlese

Medlem
Vintage för källaren och Variance att dricka nu.
Ver Sacrum behöver också en stund i källaren.
Deras vanliga BdB är bra och kommer drickfärdig, du borde absolut prova den. Personligen tycker jag dock att man får ganska mycket för de extra 4 euro du betalar för en Variance så köper fler sådana i stället.
Prestige är också bra men Vintage är mer Bang-for-Bucks!
Jag tänker dricka Bonnaire NV Brut BdB i morgon kväll, hur bäst skall den prepas? Vinner den på att luftas något före, drickas vid ca. 10˚ eller något annat?
 

LarsW

Medlem
Jag tänker dricka Bonnaire NV Brut BdB i morgon kväll, hur bäst skall den prepas? Vinner den på att luftas något före, drickas vid ca. 10˚ eller något annat?
Drick den som vilken skumpa som helst. :) Om man inte vet bas/deg så får man ju prova sig fram med luftning. Har man karaktär nog att spara en skvätt till morgondagen kan det hinta om lagringspotential. Serveringstemp 8-10 grader beroende på vad man gillar bäst.
 

MacX

Medlem
Caviste släpper lite lådor i ny och nä med suveränt bra champagner, sist ut så var det en låda Savart och för någon månad sedan var det en låda Suenen. Jag brukar hänga på låset så fort det blir ett släpp från Caviste. Det är bra grejor och har hittills inte gjort mig besviken. Pris kontra kvalitet är de outstanding....!!
 
Trådskapare
S

Sebban

Medlem
Med risk för att verka tjatig på forumet...:D

Lagringsduglig BdB champagne för <400kr... Bonnarie är din vän!
Synd att den svenska importören inte har fler sorter på lager. Standard skumpan ligger ju på samma pris där nere som har i Sverige nu.
 
Toppen