Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Viner i filmer och TV serier

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Tv serien Dirty, Sexy, Money: Cristal ur den speciella amerikanska hollywoodflaskan. Ni vet vilken jag menar, den gröna med kopierad label.
 

SUPRA

Bäst
SV: Viner i filmer och TV serier

Militanta muslimer :eek: beställer in Krug 1995 i filmem Traitor, för att "smälta in" :D

Bland det mest mystiska jag sett faktiskt.
 

v_skogh

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

SUPRA skrev:
Militanta muslimer :eek: beställer in Krug 1995 i filmem Traitor, för att "smälta in" :D

Bland det mest mystiska jag sett faktiskt.

Skulle sett den igår men valet för på Taken istället som förövrigt va jävligt bra, innehöll skumpa men såg aldrig va det va för något.
 

CH

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Lite Cristal Rosè i senaste avsnittet av CSI Las Vegas.
Det gjorde även en tillbaka blick på 50 år där Cristal Rosè är med ???

Tillverkades ens deras rosè för 50 år sedan?
 

SUPRA

Bäst
SV: Viner i filmer och TV serier

CH skrev:
Lite Cristal Rosè i senaste avsnittet av CSI Las Vegas.
Det gjorde även en tillbaka blick på 50 år där Cristal Rosè är med ???
Tillverkades ens deras rosè för 50 år sedan?

1974 tillverkades den första, men det mesta är väl fake i Vegas?
 

Öhman

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Fick psykbryt på "New Adventures of Old Christine" (eller "Christine" rätt å slätt på svenska") härom veckan. Gillar serien, men denna gång trampade manusförfattarna i klaveret...

Christines nye pojkvän (som äger en vingård) slår vad om 20 dollar att det röda vin han just blivit bjuden på är en pinot noir. Han får till svar "No. It's a burgundy".
Därefter argumenteras fram och tillbaka om detta och pojkvännen förbannar sig själv hur han, som vingårdsägare, inte kan skilja på en "pinot and a burgundy".
Ridå!
 

vintjej

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Och min sambo fick psykbryt på mig när jag fick psykbryt av de där felaktigheterna i New Adventures of Old Christine.
 

Öhman

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

vintjej skrev:
Och min sambo fick psykbryt på mig när jag fick psykbryt av de där felaktigheterna i New Adventures of Old Christine.

Inte utan att man förstår sin omgivning ibland...
 

Jos

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Jag såg det avsnittet också.. Var helt inne på att det var en "kuggis" när han slog vad om att det var en Pinot och den andra att det var en Burgundy och att han senare skulle säga "haha.. Burgundey är Pinot" eller nåt men det kom ju inte.. han medgav fel istället och jag fick ett psykbryt för mig själv här hemma. :)
 

Keen

slan
SV: Viner i filmer och TV serier

SUPRA skrev:
Militanta muslimer :eek: beställer in Krug 1995 i filmem Traitor, för att "smälta in" :D

Bland det mest mystiska jag sett faktiskt.


Haha, den ena snubben hade ju pluggat på privatskola i Schweiz så den andre hade väl gjort nåt liknande. Så inte helt otänkbart att de lagt till sig dyra vanor. Lite roligt att de verkligen sa Krug 95 också, nån manusförfattare eller nåt måste varit vinintresserad.

För övrigt en rätt dålig film, hans "utväg" i slutet bortsåg jag ifrån för att den var för dum. Tji fick jag :-/
 

anders

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

vintjej skrev:
Och min sambo fick psykbryt på mig när jag fick psykbryt av de där felaktigheterna i New Adventures of Old Christine.

Vissa förstår helt enkelt inte att vissa saker är vikitgare än andra. Det är därför som det här forumet erbjuder samtalsterapi på distans. Vi räddar helt enkelt förhållanden. :D
 

CH

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

AARRRRRGGGHHHHHHH!!!!!

Jag gillade serien men nu tappade den i mina ögon. Dexter sitter och dricker direkt ur en Mög & Skandal.
Varför nedlåta sig till detta?
 

Elvis

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

CH skrev:
Jag gillade serien men nu tappade den i mina ögon. Dexter sitter och dricker direkt ur en Mög & Skandal. Varför nedlåta sig till detta?

Han är amerikan. Man får ha visst överseende. ;)
 

Keen

slan
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
Dock att föredra i det här fallet. ;)


Man kan vara massmördare och ha god smak. Se bara på Hannibal Lecter (med reservation för att han dricker smörja också, har inte sett filmen på bra länge).
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Keen skrev:
Man kan vara massmördare och ha god smak. Se bara på Hannibal Lecter (med reservation för att han dricker smörja också, har inte sett filmen på bra länge).

I boken (enligt uppgift) Amarone, i filmen Chianti.

Fin kille Lecter, måste kolla filmen igen snart!
 

vintjej

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Jag tror ni menar seriemördare.;)
Bra att dom ändrade från Amarone till Chianti. Amarone till lever - isch.
 
Toppen