Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Viner i filmer och TV serier

hampus86

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Stackarn Roger är väktare i vällingby, där även jag då extrajobbar på Systemet. Vet inte om jag kan tycka synd om honom...eller nån som tar sms lån. Jag skulle inte i min vildaste fantasi(eller värsta berusning) ens överväga att göra det. Finns bara inte. Och dessa människor har rösträtt..helt otroligt. Tidigare föreslog jag att man sumpar åldersgränsen vid val och inför något slags IQ test istället. Har man inte ens har basala kunskaper i Matte eller allmänbildning i övrigt, varför ska man då få vara med och bestämma över ett helt lands styre och framtid? Asch, orkar inte bry mig längre. Lika bra att göra som alla andra..mjölka ur detta godtrogna land på så mycket som möjligt(gratis utbildning mm), för att sedan bege sig ut i den riktiga världen. Survival of the fittest!
 

CH

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Frasier som nämnt tidigare i tråden innehåller en hel del name droppande rörande vin.

Avsnitt 5 i första säsongen innehåller bland annat denna underbara dialog mellan Frasier och hans bror Niles.

-You know Rooster Tale, the pompous twit who’s the president of our wine club? At our meeting the other night, I convinced some of my fellow psychiatrists to play a little prank on him. When he thought he was tasting a Chateau Petrus, he was in fact sipping a Fourcas Dupre. You see, we had switched the labels.
-What scams you are.
-There he was proclaiming the Petrus to be a superior wine and of course, none of us could contain our laughter.
-He’s face must have turned redder then a Pichon Longueville?

-Well as so often happens, roughhouse turns in to tears. At the end of the evening, Rooster tended his resignation.
-That must have put a damper on the evening?
-Well not really, I’m the new president.
 

R.P

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Al Bundys grannar satt i jacuzzi utomhus och drack en flaska Belle Epoque.
 

Keen

slan
SV: Viner i filmer och TV serier

Belle Epoque i senaste Criminal Minds, samt en Bdx '82a som jag inte såg vad det var.

bdx82.jpg
 

SUPRA

Bäst
SV: Viner i filmer och TV serier

Som skrivet, Kronstam var på SVT2 ikväll. Gjorde ett sansat intryck.

Men det absolut roligaste var alla parodier på Bag In Box.

SAABar med BiB istället för airbag.
Bankomat med BiB-pip.
Dalahäst med BiB-pip istället för svans.
IKEA-möbler, där alla moduler är anpassade efter BiB-storlek.
BiB-vin till alla som åker Vasaloppet istället för sportdryck, och så en massa film på skidåkare som druttar.
Osv. osv.
Vore kul om nån kunde spela in reprisen och lägga på tuben.

Sänds även 13/03 i SVT24, 14/03 i SVT2 och 15/03 i SVT2.


www.tv.nu
 

anders

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Förvisso såg jag inget vin som jag kunde identifiera men jag lägger ändå in detta här.
Var och såg The Reader i söndags på en engelsk biograf här i M. Utbudet var ju inte enormt men en naken Kate Winslet skulle man väl kunna vila ögonen på i två timmar innan det var dags för stjärnkrog.
Filmen var ta mig fan det uslaste jag har sett på år och dag! Manuset och karaktärerna i T2 kändes mer trovärdiga i jämförelse (förvisso en jävligt bra film men känns ändå inte helt verklighetsbaserad). Om din respektive vill gå och se filmen så förklara att det innebär omedelbar skilsmässa, kör en kniv i låret, gör vad som helst men undvik filmen. Kom nu inte och klaga på rullen för nu har ni blivit varnade.
 

Lando

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

anders skrev:
Förvisso såg jag inget vin som jag kunde identifiera men jag lägger ändå in detta här.
Var och såg The Reader i söndags på en engelsk biograf här i M. Utbudet var ju inte enormt men en naken Kate Winslet skulle man väl kunna vila ögonen på i två timmar innan det var dags för stjärnkrog.
Filmen var ta mig fan det uslaste jag har sett på år och dag! Manuset och karaktärerna i T2 kändes mer trovärdiga i jämförelse (förvisso en jävligt bra film men känns ändå inte helt verklighetsbaserad). Om din respektive vill gå och se filmen så förklara att det innebär omedelbar skilsmässa, kör en kniv i låret, gör vad som helst men undvik filmen. Kom nu inte och klaga på rullen för nu har ni blivit varnade.

Jaha, men nakenheten då?
 

Lando

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

HAHAHAHAHAHAHA! Antyder du att det skulle finnas något samband mellan bild ett och två? I så fall en jävla tur att jag aldrig dricker Taittinger Brut Réserve, fy fan hemska tanke...
 
SV: Viner i filmer och TV serier

Lando skrev:
HAHAHAHAHAHAHA! Antyder du att det skulle finnas något samband mellan bild ett och två? I så fall en jävla tur att jag aldrig dricker Taittinger Brut Réserve, fy fan hemska tanke...
Vet att hon kysser en kille på filmen men på bilden kysser hon en tjej. Nu vet jag att jag är verkligen traditionell manlig men jag får inga hemska tankar av det ;D
 

Lando

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

shorepower skrev:
Vet att hon kysser en kille på filmen men på bilden kysser hon en tjej. Nu vet jag att jag är verkligen traditionell manlig men jag får inga hemska tankar av det ;D

Inte ens om det är Caroline af Ugglas??
 

Lando

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Jag menar bara att det kan finnas ett samband mellan att dricka Taittinger och helt plötsligt finna sig kyssandes Caroline af Ugglas.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Lando skrev:
Jag menar bara att det kan finnas ett samband mellan att dricka Taittinger och helt plötsligt finna sig kyssandes Caroline af Ugglas.

Låt oss testa!
 
Toppen