Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Viner i filmer och TV serier

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
På tal om Bond så var det ju en skamlig produktplacering med Angelus i den senaste. Hur kan gentlemannen Bond komma på att sänka en pava Angelus 2005? (det var den nya etiketten, någon som kommer ihåg när de böt?) till lammspett?

Upprörande!
Men det sas att det var årgång 1982!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Kan det vara så att Hollywood har furit med osanning! Upprörande!
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
Kan det vara så att Hollywood har furit med osanning! Upprörande!
Maybe, och nu när dom fick välja årgång, så tar dom 82 (inte provat)som inte skall vara någon höjdare från Angelus ???
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Och 30Rock fortsätter att glänsa. De tar upp det faktum att chefen för Roederer sumpade hela marknaden för Cristal bland rapartisterna genom att låta Alec Baldwins karaktär i serien göra ett vin som är helt odrickbart. Hand beslutar sig för att sälja in produkten till rapartisterna med följande lilla tal:

[ang. Roederer] And yet no brand has emerged to fill that market gap, at the present there is no club drink. That is where Donaghy Estates comes in. Now, as you may have read in Robert Parkers Wine newsletter: ”Donaghy Estates tastes like the urin of satan after a hefty portion of asparagus”, but this is not a question of taste. Sure i mean it is about branding, about perception.

Helt lysande!
 

Elvis

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Lite off-topic, men apropå Jay-Z, Roederer och bojkotten av Cristal: Är det någon som vet hur det gått för Armand de Brignac "Antique Gold" från Cattier (http://en.wikipedia.org/wiki/Cattier)? Har försäljningen gått bra? Är det någon som smakat den?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Inte smakat den, men jag har smakat Cattier som i mitt tycke är en ganska trist skumpa med vansinnigt fula förpackningar, något som även går igenom på den sk. "Ace of spades". Maken till smaklöst bubbel, passar väl perfekt till hip-hop typerna dock, den är ju väldigt guldig.
 

anders

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
Maken till smaklöst bubbel, passar väl perfekt till hip-hop typerna dock, den är ju väldigt guldig.
Hip-hop är också oftast ganska smaklös så den kombinationen borde passa som hand i handske.
 

Keen

slan
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
Inte smakat den, men jag har smakat Cattier som i mitt tycke är en ganska trist skumpa med vansinnigt fula förpackningar, något som även går igenom på den sk. "Ace of spades". Maken till smaklöst bubbel, passar väl perfekt till hip-hop typerna dock, den är ju väldigt guldig.

Såg den guldiga ace-of-spadesflaskan på Hotellet förra torsdagen. Om jag minns rätt kostade den ~5000 nånting. Frågade bartendern vad han tyckte om själva skumpan och ja, icke prisvärt var väl det jag lyckades få ur honom ;D

Ska för övrigt dit igen ikväll och dricka gratis Bacardi-drinkar :p
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

The Thomas Crown Affair. Sommelieren rekommenderar en Krug Grand Cuvée 1981...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Elvis skrev:
Lite off-topic, men apropå Jay-Z, Roederer och bojkotten av Cristal: Är det någon som vet hur det gått för Armand de Brignac "Antique Gold" från Cattier (http://en.wikipedia.org/wiki/Cattier)? Har försäljningen gått bra? Är det någon som smakat den?

Tydligen har de lanserat en BdB (Silver) och en Rosé (Rosa guld) i sortimentet också. Naturligtvis i samma smaklöst formade flaska med de inom parentes angivna färgförändringarna. It is all about perception!

I ett avsnitt av Scrubs, där Turk och Carla ska fira någonting, har Turk köpt en flaska bubbel. Men inte vilket bubbel som helst utan Cristal. Synd bara att det är rätt etikett, men att flaskan är grön...
 
SV: Viner i filmer och TV serier

I boken "När lammen tystnar" dricker Doktor Lecter en Amarone till opinionsundersökarens lever. I filmen är den förvandlad till en Chianti. Undrar varför? Blev doktorns smaklökar plötsligt bättre?
Jag skulle nog ta en Merlot till lever med bondbönor.
 

Keen

slan
SV: Viner i filmer och TV serier

Nån manusförfattare kan sitt vin i The Unit. I senaste avsnittet ska "the good guys" nästla sig hos nån vinintresserad skurk. Iallafall dyker en Sine Qua Non Pokerface och en fe2o3 (tror jag) upp, för att sen avslutas med en Petrus '61.
 

CH

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Misstänksamt likt en Krug vintage i Mr & Mrs Smith efter ungefär halva filmen. Tyvärr sveps flaskan in i en handduk så det går inte att se helt säkert om det är en Krug eller vilken årgång det var.

Någon som kan dementera eller bekräfta?
 

R.P

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

I säsong 5 av Soprano så beställer Rusty en flaska Opus One på en restaurang under ett möte med Tony B.
 

Andreas L

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Vad sägs om Puligny-Montrachet från Domaine Leflaive i Woody Allens Match Point, och appropå Scarlett Johanson så sippar hon ju Cristal i Lost i Translation oxå... Snyggt...
 

Andreas L

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Sen gillar jag ju självklart Frasier, han pratade alltid om Pomerol och i ett av avsnitten då han skulle laga middag så kommer Niles med ingenting mindre än "a bottle of Romanée-Conti".
 

anders

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Andreas L skrev:
Sen gillar jag ju självklart Frasier, han pratade alltid om Pomerol och i ett av avsnitten då han skulle laga middag så kommer Niles med ingenting mindre än "a bottle of Romanée-Conti".

Till såsen...?
 
Toppen