Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Viner i filmer och TV serier

R.P

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Andreas L skrev:
Vad sägs om Puligny-Montrachet från Domaine Leflaive i Woody Allens Match Point, och appropå Scarlett Johanson så sippar hon ju Cristal i Lost i Translation oxå... Snyggt...

Två bra viner och två jävligt bra filmer. :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Jag blir ju bara förbannad på Cristalscenen i Lost in Translation, han hanterar flaskorna så ovärdigt och hänsynslöst... Sen är han otrevlig mot henne också...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
Jag blir ju bara förbannad på Cristalscenen i Lost in Translation, han hanterar flaskorna så ovärdigt och hänsynslöst... Sen är han otrevlig mot henne också...
Bra, prio ordning! ;)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Alltid! Tänk dig Ett par väl kylda Cristal 1996 och Scarlett som sitter med håret i två Pippiflätor klädd i någonting skanky och bara ser kåt, glad och tacksam ut.... *dregelsmiley*
 

CH

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
*dregelsmiley*
homer_simpson31.jpg
 

Andreas L

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
Jag blir ju bara förbannad på Cristalscenen i Lost in Translation, han hanterar flaskorna så ovärdigt och hänsynslöst... Sen är han otrevlig mot henne också...

Vad i hela fridens namn kom Mona in i bilden? Krug, du är ett jävla superpervo...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Wow, du är en första som kommenterat det! Det tog längre än väntat, jag trodde att folk skulle vara över mig som en flock gamar, men icke!
 

anders

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Vi som hänger här ganska ofta är inte förvånade. Krug tar vad han kan få. Även i detta fall är han lik Jocke, eller ska vi säga gamla Jocke och numera busschaffisarna... ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

anders skrev:
Vi som hänger här ganska ofta är inte förvånade. Krug tar vad han kan få. Även i detta fall är han lik Jocke, eller ska vi säga gamla Jocke och numera busschaffisarna... ;D

Du får förlåta mig, men jag fattar inte riktigt referensen tilll busschaffisar.
 

CH

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
Du får förlåta mig, men jag fattar inte riktigt referensen tilll busschaffisar.

Jag är inte helt med på noterna heller.

Please do tell.
 

Contraste

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Gillar Sopranos avsnittet när Chris och Tony fyller sin fläskiga stadsjeep med Pichon Comtesse, och Tony går runt och öppnar flaskor hela avsnittet..
 

anders

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Krug skrev:
Du får förlåta mig, men jag fattar inte riktigt referensen tilll busschaffisar.

Ahhhh, du måste hänga med i utvecklingen i persongalleriet i Pondus. Sedan Jocke stadgat sig så har busschaffisarna, Pondus gamla kollegor, tagit över rollen som ganska misslyckade Casanovor med en förkärlek för ohemult fula kvinnor. Den här serietecknaren har en mycket sjuk hjärna och är därför den just nu roligaste att läsa.

För att exemplifiera (den första är synnerligen passande med tanke på forumet och den andra kan ju vara intressant för Krug att prova då han verkar ha provat allt annat... :D ):

mrbyw7.jpg


5cyc89.jpg
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Viner i filmer och TV serier

Ach so!

Då är det lite klarare. Jag får väl helt enkelt börja följa Pondus så att jag hänger med bland Ingenjörns referenser i framtiden. ;D
 

CH

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Det finns en hel del sköna referenser i Sopranos till vin.


Referenserna till cigarrerna är däremot inte speciellt impande.

Maffiaboss som puffar Macanudo och inte illegala kubaner?
 

CH

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Wait until you see the wineceller at the Forge. Its legendary. They even have a bottle of Chateau d´Yquem, It belonged to Thomas Jefferson

Senaste avsnittet av Dexter (s3, e6)
 

EuphoniC

Medlem
SV: Viner i filmer och TV serier

Klipper ligger ute på kanal5.se men tyvärr så är inte ens champagnen med i klippet så det måste typ ha kommit väldigt på slutet, CJ fullkomligen tjatade om Champagnen ;D

Intressant att han alltid har en ostrongaffel med sig i fickan, "just in case".
 
Toppen