Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vingårdar utanför Sverige i svensk regi

Peder

Medlem
I Niederösterreich finner man vingården "Stagård" som drivs av Urban och Dominique Stagård. Urban pratar flytande svenska och jag tror att han är född i Österrike, men hans mamma eller pappa är om jag minns rätt från Norrköping. Vingården var tidigare klassificerad "Wachau" men Krems är nu en egen vinregion. Vinerna är fantastiska från denna vinmakare och fokus är på Riesling och Grüner Veltliner och man arbetar biodynamiskt. I Österrike är han lite av en vinkändis i vinkretsar och har stor export tydligen till England, Tyskland och USA och ofta är vinerna slutsålda. Jag sålde viner från denna vinmakare en gång i tiden, men nu blir det ifrån Tyskland jag handlar hans viner när dom finns och priserna börjar redan runt 8 euro, så väldigt prisvärt.
 
Trådskapare
Bastardo

Bastardo

Medlem
Oskar Bynke äger vingården Hermann J. Wiemer Vineyard tillsammans med Fred Merwarth. De gör fantastiskt god riesling som är även mycket trevligt prissatt hos oss.:)
 
Toppen