Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

Bastardo

Medlem
Nej men det låter ju helt perfekt för mig som alltid får ett "merlot smile" efter ett tag när jag provar rött vin!! :D
Verkar ganska vettigt enligt mig, men det är ingenting som jag personligen skulle ha något större nytta av då mitt intresse ligger inte på den nivån. :)
 
Zweisel Vervino 2-pack för 299:- just nu på Cervera.

Har några i sommarstugan. Upplever dem som ganska klumpiga. Då är exempelvis Spiegelau Definition Bordeaux betydligt trevligare. Fast snäppet dyrare iof.
 

Bastardo

Medlem
Har några i sommarstugan. Upplever dem som ganska klumpiga. Då är exempelvis Spiegelau Definition Bordeaux betydligt trevligare. Fast snäppet dyrare iof.
Bra pris, men de är lite onödigt stora, tycker jag. Jag såg att de säljer även vinglas som inrymmer en hel liter! Jag tror inte på den ’vågen’ alls, och är knappast ensam att tycka så. ;)
 

Bastardo

Medlem
Du har nog missuppfattat det där med storleken.
Stora glas är inte till för att rymma hela flaskan.
De är till för att vinet ska få mycket luft.
Jag har inte missuppfattat någonting alls, men det finns gränser vad som funkar IRL. Hur många proffs har du sett som använder dessa jätteglas för vinprovning eller ens lovordar sådana? Men jag visste att min inställning skulle väcka debatt, precis som den alltid gör. :p
 

Mexikanaren

Medlem
Tack för blänkaren, det blev några vattenglas på fot; de är utmärkta till, utöver vatten, öl av lager- eller IPA-typ.
Tänkte kolla om du fått hem vattenglasen ännu? Nu när Cervera har vår-rea med så är det ytterligare 10% (använd rabatt-koden "EXTRA10") på det redan låga priset på vattenglasen så hamnar de på 320kr/stycket
1683395300954.png
 

The Wall

Medlem
Just nu verkar Vi i villa-shopen ha kampanj på Riedel Veritas Cabernet/Merlot och Riesling; 4 st för 540 kr för cab/merlot respektive 4 st för 525 kr. Jag skulle ju aldrig komma på tanken att köpa "bara för att det är för bra pris för att låta bli" :rolleyes:
 

Mexikanaren

Medlem
Som uppföljare som @mackan92 skrev i deals att Cervera har 30% på diverse Zalto-glas, vartav de även verkar ha Zalto Universal hemma nu
Priset innan rabatten ligger på 1079kr för ett 2pack och efter så blire 755.30 kr

Dvs c:a 375kr/glaset, nästan halva priset jämfört med andra sidor i detta läge vad jag kunde hitta.

Köpte iaf på mig 4x lådor med 2pack för att fixa så jag har jämna dussinet för framtida behov.

https://www.cervera.se/produkt/zalto-denkart-vinglas-universal-53cl-2-pack och använd rabattkod "HELG30"

Som en fotnot för den som inte handlat mycket på Cervera så innefattas även dessa glas av Cerveras glas-garanti, läs mer på https://www.cervera.se/glasgaranti

Fotnot 2:
Testade att lägga en till beställning till en anhörig som var intresserad men verkar som att rabattkoden är "one time use", dvs om du försöker använda den två gånger så kommer sidan att neka dig.
Bara för allmän kännedom
 
Last edited:

Per Stade

Lege artis
Fotnot 2:
Testade att lägga en till beställning till en anhörig som var intresserad men verkar som att rabattkoden är "one time use", dvs om du försöker använda den två gånger så kommer sidan att neka dig.
Bara för allmän kännedom
Det brukar gå bra om du använder annan IP-adress eller rensar telefonen från kakor.
 

Jos

Medlem
Just nu verkar Vi i villa-shopen ha kampanj på Riedel Veritas Cabernet/Merlot och Riesling; 4 st för 540 kr för cab/merlot respektive 4 st för 525 kr. Jag skulle ju aldrig komma på tanken att köpa "bara för att det är för bra pris för att låta bli" :rolleyes:
Oj, bra pris! Bara att slå till
 
Last edited:

rnnbck

Medlem
Just nu verkar Vi i villa-shopen ha kampanj på Riedel Veritas Cabernet/Merlot och Riesling; 4 st för 540 kr för cab/merlot respektive 4 st för 525 kr. Jag skulle ju aldrig komma på tanken att köpa "bara för att det är för bra pris för att låta bli" :rolleyes:
Alldeles för bra pris för att inte köpa några. 8 st för en dryg tusing måste betecknas som ett kap.
 

Ozric

Medlem
En liten fråga om Riedelglas: Jag var på en glasprovning med Riedel och köpte ett pack med fyra olika glas. Det var cabernet, riesling, oaked chardonnay och pinot noir. Av dessa glas är det bara cabernetglaset som har en mattslipad kant. Är det speciellt för just den modellen? Jag gillar inte riktigt detta då det blir skrapigt mot skägget och inte känns lika trevligt att dricka ur.
 

buteljen

Medlem
Just nu verkar Vi i villa-shopen ha kampanj på Riedel Veritas Cabernet/Merlot och Riesling; 4 st för 540 kr för cab/merlot respektive 4 st för 525 kr. Jag skulle ju aldrig komma på tanken att köpa "bara för att det är för bra pris för att låta bli" :rolleyes:
Har inga Riedelglas (förutom några standard vinprovning) så kanske läge att testa hur de är mot Zalto/Sensory! Men vad är det för skillnad mellan de två cab/merlotvarianterna? Vilket är bäst? Hur tjockt är glaset jmfrt med Zalto?
 

buteljen

Medlem
Har inga Riedelglas (förutom några standard vinprovning) så kanske läge att testa hur de är mot Zalto/Sensory! Men vad är det för skillnad mellan de två cab/merlotvarianterna? Vilket är bäst? Hur tjockt är glaset jmfrt med Zalto?
Haha ... det är likadana glas i olika antal???? 😂
Nåväl frågan om glastjocklek jmfrt med Zalto kvarstår :).
 
Last edited:

magnum

Epernay, Frankrike
Haha ... det är likadana glas i olika antal???? 😂
BDX glasen är riktigt tunna, Riesling har jag inte provat. Upplever att glastjockleken varierar beroende på modell av Veritas, kan bero på olika fabriker för tillverkning
C/M 4st / 540Kr
Riesling 4 st / 525 kr
Finns en ny Riedelserie ¨Superleggero¨ tillverkade i maskin!!!
 
Toppen