Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

Bastardo

Medlem
Tänker du på att det finns ett sexpack där till väldigt bra pris?
Jag hat aldrig haft möjlighet att se eller känna på dem i verkligheten.
Därför hoppades jag på att någon här kanske skulle ha ett utlåtande…

Andra förslag på rödvinsglas mottages gärna (fick frågan av en vän som bara vill ha en modell för rött)
Precis! De har bra priser även på andra vinglas i Schott Zwiesel Vervino serien, fast inte så många kvar.

Mexikanaren

Medlem
Vet ej hur Artglassvista ligger vad gäller pris på Riedel, men om någon är intresserad och kollar på nya glas:

Screenshot_20230125_225259_Outlook.jpg

Mexikanaren

Medlem
Ser ut som att Gabriel Glas har fått in lite glas på sin hemsida igen så provade att beställa hem två stycken GG Gold för att jämföra mot mina Zalto Universal.
Kände att det var bäst innan jag körde all in och koml. så jag hade dussinet av Zalto.

Josephinenhütte tilltalar inte mig estetiskt så känner som att det står mellan de två nämnda ovan vad gäller "fine wine".

Provat Gabriels maskintillverkade innan (en lång historia hur jag fick dessa men slutade med att jag fick en 6-pack gratis) och dessa är min favorit för everyday drinking när man inte behöver vara så försiktig

Toppen