Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

Mexikanaren

Medlem

The Wall

Medlem
Var hittar jag Gabriel Gold till bästa pris? Helst 2-pack eller styckepris.
Det undrar jag också. Som det verkar när man tittar in på några danska sidor förefaller Gabriel Glas för närvarande ha lite produktions- och leveransförseningar pga pandemin, men jag vet inte hur det är om man köper direkt från Gabriel Glas hemsida.
 

ArvidJ

Medlem
På deras hemsida står det: Due to supply chain disruptions and exceedingly high demand, our Gabriel-Glas Gold Edition glassware is on backorder until April 2022. You may continue to place your orders below, which will go into the backorder queue
 

Sigdarve

Medlem
F.d. kollega var på återkomst i helgen. Visst är det Gabriel?
 

Attachments

  • Skärmavbild 2022-02-01 kl. 22.43.51.png
    Skärmavbild 2022-02-01 kl. 22.43.51.png
    903,4 KB · Visningar: 157
Last edited:

Mexikanaren

Medlem
Var hittar jag Gabriel Gold till bästa pris? Helst 2-pack eller styckepris.
Bumpar denna fråga igen då jag gärna hade provat dessa innan jag köper på mig ett dussin av Zalto Universal.
Och kom nu inte med Vino som förslag annars får jag nog slag rent generellt :vägg:

Är även öppen för andra förslag på vinglas som hade passat vitt (och liknande) som komplement till mina Conterno Sensory-glas
 

The Wall

Medlem
Bumpar denna fråga igen då jag gärna hade provat dessa innan jag köper på mig ett dussin av Zalto Universal.
Och kom nu inte med Vino som förslag annars får jag nog slag rent generellt :vägg:

Är även öppen för andra förslag på vinglas som hade passat vitt (och liknande) som komplement till mina Conterno Sensory-glas
Det är nog bara att vänta ett tag är jag rädd.
 

Enclos

Medlem
Bumpar denna fråga igen då jag gärna hade provat dessa innan jag köper på mig ett dussin av Zalto Universal.
Och kom nu inte med Vino som förslag annars får jag nog slag rent generellt :vägg:

Är även öppen för andra förslag på vinglas som hade passat vitt (och liknande) som komplement till mina Conterno Sensory-glas
Det verkar som att Winerebels.se har standardvarianten av Gabriel.
 

Victorious

Medlem
Hallå!

Ska ha lite gäster idag och tänkte inleda med lite DP-08, men funderar på vilka glas som funkar bäst. Har lite blandat (Riedel) - Riesling, old world PN, old world Syrah, BDX.

Vilket hade ni kört för detta? Gillar generellt champagne ur PN-kupor, men överväger Old World Syrah - formen påminner ju i stort om vettiga champagneglas trots att storleken såklart avviker.

Tacksam för tips!
 

Victorious

Medlem
Nu har jag aldrig druckit champagne ur något av ovanstående glas, men skulle nog vilja påstå att du är inne på rätt spår med Old World Syrah:)
Tack för svaret! Har såklart lite andra vin och champagneglas också, men tycker inte de ger samma upplevelse. Det blir att köra på Old World Syrah!

När jag var på Astoria så serverades champagnen i dessa glas - då Charles Heidsieck - tyckte åtminstone att det fungerade bra då!
 
Tack för svaret! Har såklart lite andra vin och champagneglas också, men tycker inte de ger samma upplevelse. Det blir att köra på Old World Syrah!

När jag var på Astoria så serverades champagnen i dessa glas - då Charles Heidsieck - tyckte åtminstone att det fungerade bra då!
Hänger ju väldigt mycket på vinet, vilket glas som passar. Nu var det ett par månader sedan jag drack Dompa ’08 men skulle nog vilja påstå att den fungerar ypperligt med en aning större kupa :D
 

The Wall

Medlem
Bumpar denna fråga igen då jag gärna hade provat dessa innan jag köper på mig ett dussin av Zalto Universal.
Och kom nu inte med Vino som förslag annars får jag nog slag rent generellt :vägg:

Är även öppen för andra förslag på vinglas som hade passat vitt (och liknande) som komplement till mina Conterno Sensory-glas
Om du inte vill ruinera dig på Zalto-glas kan du köpa Spiegelau Definition. Hårfin annan upplevelse "klangmässigt" i kupan än i Zalto, men i övrigt likvärdiga prestanda när det kommer till form och vikt.
 
Toppen