Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Tänkte höra om det finns intresse att "dubbla" vinfernot. I Karlskrona kommer det den 24:e januari att erbjudas möjlighet att delta i en stor vinmässa med en hel hoper producenter från Alsace på plats. Kan vara intressant...
Om det inte blir för mycket folk kan jag erbjuda övernattning så slipper ni hotellkostnad. Den som är intresserad av mer info får skicka mig ett meddelande med sin mailadress så ska jag skicka den info jag har om detta.

Detta kolliderar dock med ursprungligt vinferno. Jag ska troligtvis till Norrlands utmarker, dvs Fjollträsk den 8:e februari, finns det möjlighet/intresse att flytta vinfernot till det datumet istället?
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

Jaha, kommer vi fram till något eller?
Det känns som att 24:e i Sthlm inte är aktuellt längre, eller?
Jag kan inte ta mig utanför stadsgränserna i alla fall, så jag kör gärna som planerat.
Eller ska vi få med oss Anders och köra i februari, vad säger ni?
 

Keen

slan
Packad med stil i finewines vinferno

Jag ser helst infernot i stockholm den 24:e. Det andra datumet anders föreslog, den 8:e som för övrigt är en söndag, är jag i Hemavan och åker lagg (hela helgen).
 

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Kollade fel i kalendern. Söndagar är otrevliga för aktiviteter av typen vinferno. Är jag ute på vischan, dvs Stockholm, så är det hela helgen. Den 7:e skulle jag säga gäller som datum. Det står ju också andra fritt att komma med inlägg, dvs om någon som tyckte att den 24:e var ett dumt förslag men som kan den 7:e. Jag kan troligen slita mig den 24:e, det är mest för att kolla intresset för alternativ.
 

Keen

slan
Packad med stil i finewines vinferno

anders skrev:
Kollade fel i kalendern. Söndagar är otrevliga för aktiviteter av typen vinferno. Är jag ute på vischan, dvs Stockholm, så är det hela helgen. Den 7:e skulle jag säga gäller som datum. Det står ju också andra fritt att komma med inlägg, dvs om någon som tyckte att den 24:e var ett dumt förslag men som kan den 7:e. Jag kan troligen slita mig den 24:e, det är mest för att kolla intresset för alternativ.

Misstänkte nåt sånt ;)
Jag är iallafall helt körd den helgen i februari. Men är öppen för förslag på andra datum. :)
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Den 24e kan jag medverka om vi håller oss i Stockholm eftersom jag ändå kommer vara på besök den helgen, blir det prat om annan ort så måste jag tyvärr hoppa av.

Kan det beslutas om det är 24e jan eller 7e feb (jag ser helst 24e) som gäller samt vilken tid och plats som är aktuell för det hela?
 

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Jag är gärna med på vininferno i Sthlm om jag får :p

Vi diskriminerar endast nykterister och feminister.

Det verkar som att 24:e är det som gäller. Jag ser helst att vi startar någon gång på eftermiddagen. Jag ämnar delta i galamiddagen och sedan ta tåget upp på lördag förmiddag.
 
Packad med stil i finewines vinferno

anders skrev:
Vi diskriminerar endast nykterister och feminister.

Det verkar som att 24:e är det som gäller. Jag ser helst att vi startar någon gång på eftermiddagen. Jag ämnar delta i galamiddagen och sedan ta tåget upp på lördag förmiddag.
Så det är stockholm som gäller mao?
Jag ämnar inte bege mig söderut den avsedda helgen varför Stockholm passar utmärkt. Om det skulle bestämmas något annat får jag ta och öppna de avsedda pavorna hemmavid.
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

CH skrev:
Krisman jobbar inte kvar på Grappe längre och med tanke på deras öppetider så vore det bra att börja så tidigt som möjligt.

Hrmpf... Fan, jag som tänkte föreslå en något senare start. Hur länge har de öppet?
 

Keen

slan
Packad med stil i finewines vinferno

Sjödin skrev:
Hrmpf... Fan, jag som tänkte föreslå en något senare start. Hur länge har de öppet?


Har för mig från krugprovningen att de stängde 18 :-\
 

Krug88

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

De stänger 22 på vardagar och 18 på lördagar.
Sen kan ju fråga sig varför det måste vara på en lördag... ???
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

18 säger du? Det är ju i tidigaste laget. Vad har vi för alternativa lokaler att husera i då?
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Krug88 skrev:
Mest jobbigt att vara påverkad så tidigt på kvällen bara.
Är det en fredagkväll kanske vi kan stanna efter ett tag.
Beror på vem som jobbar...

Kan hålla med om att det lätt ballar ur när man tryckt i sig 2-3 flaskor innan 1800.
Synd tat man ska behöva gör ett detektivarbete bara för att man vill dricka lite gott.

Vad finns det för alternativ till Grappe? Har för mig att det finns någon vinkällare i gamlestan som man kan hyra?
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

CH skrev:
Kolla på vad vi provade förra gången så har du en ganska bra kolla på ungefär vad du kan vänta dig denna gången. Förhoppningen är att man kanske inte blir lika packad denna gången men det återstår väll att se om man lyckas råda bot på det.

Efter snabb koll bakåt i tråden så dracks det alltså 3 flaskor var för 2 personer och 3,5 flaskor för övriga fyra. Plus att ni fortsatte ut sen... Bra jobbat! ;D

Kan ni inte posta vad ni tänkt ta med er? Så att man har något att se fram emot! :p
 
Toppen