Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

vintjej skrev:
Vilket dilemma.:D
Jag bokar in att ni vill hyra då från 15:00.
Om ni vill äta så är det alltid poppis att berätta det i förväg.
http://www.wasahof.se/
Spana gärna in deras vinlista under vinprovning.

Ja iofs hehe... Men jag var nog lite otydlig, det var mer 3 x korkavgift per person jag ironiserade över ;)
 

vintjej

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Ja iofs hehe... Men jag var nog lite otydlig, det var mer 3 x korkavgift per person jag ironiserade över ;)

Ah, det kanske var jag som var otydlig. Jag ironiserade över samma sak.
Korka upp och hälla själv, samt plocka undan gör man ju lätt om det blir 66% billigare.:)
 

vintjej

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

anders skrev:
Jodå. Och jag vann. ;D

Start 15 låter ok för min del. Jag måste kolla tågtider och var Wasahof ligger.

Respect! :D
Dalagatan 46. Jag har lovat att jag ska styra upp där nere i källaren, även om jag inte kommer att bli packad med stil och vinfernalisk. Men jag får ju nöjet att se er i det tillståndet.;)
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

2 bubbel eller 1 bubbel & 1 vit. Är jag törstig så alla 3.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

El burro grande skrev:
anders
SJÖDIN
CH
Hampus
Keen
El burro grande

Följande har sedan tidigare anmält sig men det känns har ju varit fler som uttryckt sitt intresse av att vara med.
Vilka förutom de ovan nämnda har för avsikt att dyka upp?
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

vintjej skrev:
Ah, det kanske var jag som var otydlig. Jag ironiserade över samma sak.
Korka upp och hälla själv, samt plocka undan gör man ju lätt om det blir 66% billigare.:)
Nej alltså... Det var inte kostnaden jag tänkte på utan att jag skrev 450 kr.. Dvs att jag förutsatte att vi skulle klämma 3 flaskor per person ;)
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

CH skrev:
Följande har sedan tidigare anmält sig men det känns har ju varit fler som uttryckt sitt intresse av att vara med.
Vilka förutom de ovan nämnda har för avsikt att dyka upp?

Jag! :)

anders
SJÖDIN
CH
Hampus
Keen
El burro grande
Jos
 

vintjej

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Nej alltså... Det var inte kostnaden jag tänkte på utan att jag skrev 450 kr.. Dvs att jag förutsatte att vi skulle klämma 3 flaskor per person ;)

Sic! Och nu även jag.:D
 

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Ska vi svulla på Wasahof också eller kan jag kanske intressera någon för F12. Har faktiskt inte käkat där ännu, endast krökat i loungen.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Ok, toppen. Så.. FX, blir det en riesling? :p

Det lutar åt en FX samt något bubbel men om det blir så eller något annat har jag inte bestämt mig för ännu.
Få se vad jag känner för när det närmar sig.
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

Okej, här kommer en liten resumé;

Wasahof på Dalagatan är platsen, dit man enklast tar sig med tricken till Odenplan alternativt droska eller apostlahästar.
Tiden är satt till 1500 på lördag 24 januari.
Var och en av deltagarna tar med sig vätska till provningen. Då vi såklart ska ha ett tema, en röd tråd, så ska vätskan uppfylla följande kriterium;
Gott
alkohol
druvsaft


Dessutom skall 150 riksdaler medtagas som betalning för lokal.
Efter genomförd provning delas vi upp i två grupper, en grupp som går till Dahlgren, Frantzén/Lindeberg eller F12 medans andra gruppen går till Max eller BK. Vilken grupp du tillhör visar sig under eftermiddagen...

Deltagarlistan är i skrivande stund;
anders
SJÖDIN
CH
Hampus (mumlar nåt om tidsskillnad och återbud. Då detta i så fall blir 2:a återbudet betraktas Hampus som forumtroll tills motsatsen bevisats)
Keen
El burro grande
Jos

Ja, det var allt va, eller har jag missat nåt?
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

Anders
Sjödin
CH
Hampus (mumlar nåt om tidsskillnad och återbud. Då detta i så fall blir 2:a återbudet betraktas Hampus som forumtroll tills motsatsen bevisats)
Keen
El burro grande
Jos
Krisman

Preliminära:
Krug
1 CRU
 

SUPRA

Bäst
Packad med stil i finewines vinferno

Hej hej, jag har bara följt den här tråden ytligt. Jag vet att informationen finns här någonstans men lyckades inte hitta.

Så, några frågor från mig:

Finns det plats kvar?
Vilken dag är det?
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

SUPRA skrev:
Hej hej, jag har bara följt den här tråden ytligt. Jag vet att informationen finns här någonstans men lyckades inte hitta.

Så, några frågor från mig:

Finns det plats kvar?
Vilken dag är det?

Kopierar Sjödins sammanfattning;
Wasahof på Dalagatan är platsen, dit man enklast tar sig med tricken till Odenplan alternativt droska eller apostlahästar.
Tiden är satt till 1500 på lördag 24 januari.
Var och en av deltagarna tar med sig vätska till provningen. Då vi såklart ska ha ett tema, en röd tråd, så ska vätskan uppfylla följande kriterium;
Gott
alkohol
druvsaft

Dessutom skall 150 riksdaler medtagas som betalning för lokal.
Efter genomförd provning delas vi upp i två grupper, en grupp som går till Dahlgren, Frantzén/Lindeberg eller F12 medans andra gruppen går till Max eller BK. Vilken grupp du tillhör visar sig under eftermiddagen...

Deltagarlistan är i skrivande stund;
Anders
Sjödin
CH
Hampus (mumlar nåt om tidsskillnad och återbud. Då detta i så fall blir 2:a återbudet betraktas Hampus som forumtroll tills motsatsen bevisats)
Keen
El burro grande
Jos
Krisman

Preliminära:
Krug
1 CRU
SUPRA
 
Toppen