Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Caviste skrev:
Kan inte just den fredagen! "Nåja, vad är väl en bal på slottet..."

Men detta kan man väl göra ofta? Jos kanske känner till en annan vinkällare i stan som alltid är öppen för skoj ;)
Givet! Boka med bittra Gubben så kommer jag direkt :p
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos
Segolas
Keen
Hampus
Shorepower
Johan1279
Bubblaren
Sjödin
Skumpagne

Vi får alltså trycka in en nionde då :)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag kan tänka mig att vara med på förslaget om att vi kör bara på magnum. Har alla som skrivit upp sig magnum och gärna vintage dårå?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vininferno, planeringstråden.

Sorry jag som amatör samlare har inte kommit till magnum riktigt ännu har vart inne på helflaskor o försökt prova lite mer istället. :-[
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Skumpagne skrev:
Sorry jag som amatör samlare har inte kommit till magnum riktigt ännu har vart inne på helflaskor o försökt prova lite mer istället. :-[

Inget att behöva be om ursäkt för. En dag är du där också ;-)
Det går självklart bra med 2 pavor av samma sort istället.
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Lite "regler" eller idéer kring infernot

  • Alla tar med sig efter förmåga och källare
  • Vi kör blint
  • Magnum är bra men vi får se hur många vi blir, just nu 9, finns inga magnum så är det väl ok
  • Intressant och kul gäller, odlare, udda rödviner , prestige, ni väljer
  • BiB och av BGK haussade prisvärda viner innebär kollektiv bestraffning

Någon som vill komplettera "regelverket" ?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

shorepower skrev:
Lite "regler" eller idéer kring infernot

  • Alla tar med sig efter förmåga och källare
  • Vi kör blint
  • Magnum är bra men vi får se hur många vi blir, just nu 9, finns inga magnum så är det väl ok
  • Intressant och kul gäller, odlare, udda rödviner , prestige, ni väljer
  • BiB och av BGK haussade prisvärda viner innebär kollektiv bestraffning

Någon som vill komplettera "regelverket" ?

Är det ok med typ en sådan här då? http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=leva&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=44120&varuNr=2650&filters=searchquery%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dleva%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

shorepower skrev:
Lite "regler" eller idéer kring infernot

  • Alla tar med sig efter förmåga och källare
  • Vi kör blint
  • Magnum är bra men vi får se hur många vi blir, just nu 9, finns inga magnum så är det väl ok
  • Intressant och kul gäller, odlare, udda rödviner , prestige, ni väljer
  • BiB och av BGK haussade prisvärda viner innebär kollektiv bestraffning

Någon som vill komplettera "regelverket" ?

låter som bra "regelverk" tycker jag!
Att det är parfym-fritt antar jag är en självklarhet.

Hur många flaskor tänker de flesta ta med?
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Då antar jag att det som gäller är att man tar med en mängd motsvarande två vanliga flaskor och att det inte behöver vara två av samma sort eller en magnum?
Om inte behöver jag veta det relativt snart, jag har merparten av mina flaskor (bla de magnum jag äger) i en kompis källare och han är bortrest veckan innan infernot.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag skippar denna runda boys, verkar vara knas med att få barnvakt också. Men kommer gärna nästa gång det nalkas inferno..
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Om vi ska medbringa 1,5 liter bubblor tror jag att jag tar den mängden samlade i samma butelj 8)

Hur kan vi göra med tilltugg, vet det är fånigt att äta, men jag vill det ändå. Kan vi ta med själva?
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bubblaren skrev:
Om vi ska medbringa 1,5 liter bubblor tror jag att jag tar den mängden samlade i samma butelj 8)

Hur kan vi göra med tilltugg, vet det är fånigt att äta, men jag vill det ändå. Kan vi ta med själva?
Tror det kan vara lite kinkigt att ta med egen mat till ett ställe där de säljer mat men om du smyger med det så kanske....
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Tror det kan vara lite kinkigt att ta med egen mat till ett ställe där de säljer mat men om du smyger med det så kanske....

Får skylla på att jag är glutenintolerant ;-)
 
Toppen