Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bokat från 17 så när det passar efter det... De stänger kl 22.

Jag tänkte ta med mig två pavor. Har bara nån enstaka magnum Champagne och känner inte för att ta med en hel magnum rött.

Vad sägs om att köra allt blint tills vi röstat fram favoriter istället för att avslöja varje flaska efterhand? Vi skulle kunna köra typ två flighter i så fall och rösta efter varje.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

2 pavor var eller en magnum, säkert?!

Minns förra infernot jag var på där folk hade med sig både 3 och 4 buteljer. Men så ledde det till halsande ur läbbig guldpava när vi körts ut fr Grappe ::)

Näe, 2 räcker.

Jag känner inte ngn. Träffat Keen och Sjödin tidigare, men minnet kort så jag minns inte hur ni ser ut (kan bero på nämnda halsande). Så hur hittar jag rätt på er?
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bubblaren skrev:
2 pavor var eller en magnum, säkert?!

Minns förra infernot jag var på där folk hade med sig både 3 och 4 buteljer. Men så ledde det till halsande ur läbbig guldpava när vi körts ut fr Grappe ::)

Näe, 2 räcker.

Jag känner inte ngn. Träffat Keen och Sjödin tidigare, men minnet kort så jag minns inte hur ni ser ut (kan bero på nämnda halsande). Så hur hittar jag rätt på er?
Skickade PM till alla som anmält intresse. Nu ger vi inte publiken mer :)
 

sunqan

Vinös
Det absurda är att ni får lika mycket att dricka som ni har med er :)
Mycket treo mao, och pizza på lördag.

sent from my phone
 
SV: Re: Vininferno, planeringstråden.

sunqan skrev:
Det absurda är att ni får lika mycket att dricka som ni har med er :)
Mycket treo mao, och pizza på lördag.

sent from my phone
Själva tanken att vi tar med oss lika mycket som vi tar med oss, bara olika :)
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

shorepower skrev:
Själva tanken att vi tar med oss lika mycket som vi tar med oss, bara olika :)

Jag lovar att ta med mig lika mycket som jag tar med mig :D
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Segolas skrev:
Jag lovar att ta med mig lika mycket som jag tar med mig :D
Jag lovar att ta med mig lika mycket som någon annan tar med sig om den tar med sig lika mycket som jag tar med mig :D
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Jag lovar att ta med mig lika mycket som någon annan tar med sig om den tar med sig lika mycket som jag tar med mig :D
Hallå! har ni redan öppnar era pavor eller ;) ?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jos skrev:
Jag lovar att ta med mig lika mycket som någon annan tar med sig om den tar med sig lika mycket som jag tar med mig :D

...och jag tar inte med mig något jag inte tar med mig.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vininferno, planeringstråden.

Kan nån plocka med sig lite kamouflage/aluminiumfolie till mig?
Jag drar direkt från jobbet och har inget vettigt här.
 

hampus86

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Tack för igår, mycket trevligt!

Har inte hittat mina notes ännu, men tror mig minnas att Krug-95an var väldigt trevlig.
Får återkomma.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vininferno, planeringstråden.

Fy fan vilken dag... :-[
Vi drack mycket och gott igår, men alldeles för lite vatten känner jag idag.
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

johan1279 skrev:
yes Krug vann ganska överlägset
Jos är märkvärdigt tyst idag.

Krug var etta, sedan var det rätt tätt mellan Dauvissat La Forest 2007 Bollinger GA -95 och Cos d'Estournel 1997. Kommer inte ihåg ordningen på de tre sistnämnda
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

hampus86 skrev:
Tack för igår, mycket trevligt!

Har inte hittat mina notes ännu, men tror mig minnas att Krug-95an var väldigt trevlig.

Naj, vad är detta? Här vänder man ryggen till i någon ynka månad så ställer ni till med inferno...

Jag ville ju också vara med :'(
 
Toppen