Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

SV: Vininferno, planeringstråden.

champagnelus skrev:
Naj, vad är detta? Här vänder man ryggen till i någon ynka månad så ställer ni till med inferno...

Jag ville ju också vara med :'(
Finns nog utrymme för ett till, Vi bör väl ha en ambition att köra ett vininferno per kvartal eller så. Snart har ju också västkusten tinat upp så kanske ett gästspel där nere :)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

shorepower skrev:
Finns nog utrymme för ett till, Vi bör väl ha en ambition att köra ett vininferno per kvartal eller så. Snart har ju också västkusten tinat upp så kanske ett gästspel där nere :)
Där vill jag tillägga att om det finns nog säkert de som gärna ställer upp oftare än endast en gång i kvartalet. Om utrymme finnes dvs ::)
 

moos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Hur kvalar man in? Vad krävs för att få möta upp på ett vininferno? Bor i Oslo men västkusten är inte så långt undan.
 

v_skogh

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

moos skrev:
Hur kvalar man in? Vad krävs för att få möta upp på ett vininferno? Bor i Oslo men västkusten är inte så långt undan.

Har inget med personlighet att göra, bara vilket vin du uppbringar. Så sjukt och ytligt är det.

;)
 

moos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Ser ut som om jag får omformulera mig, vilka viner kvalar in i vininferno?
 

v_skogh

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

moos skrev:
Ser ut som om jag får omformulera mig, vilka viner kvalar in i vininferno?

Sist jag var med på något liknande (säkert mer än 2 år sedan) hade jag följande flaskor med mig:

-Bollinger GA 1982
-Cristal 1999
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

v_skogh skrev:
Sist jag var med på något liknande (säkert mer än 2 år sedan) hade jag följande flaskor med mig:

-Bollinger GA 1982
-Cristal 1999
Du får gärna vara med på nästa vininferno v_skogh. Sedan finns det lite historia här. Vi har väl inte varit helt konsekventa att skriva i samma tråd dock http://www.finewines.se/ovrigt/finewine ... ngstraden/

Grunden är ju att man tar med sig bra viner, viner som man vet att andra vill dricka. Udda, bra , prestigé. De flesta gillar ju att dricka bra viner här men det är inte alltid det dyraste som viner blindprovningarna.
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

johan1279 skrev:
shorepower skrev:
Finns nog utrymme för ett till, Vi bör väl ha en ambition att köra ett vininferno per kvartal eller så. Snart har ju också västkusten tinat upp så kanske ett gästspel där nere :)
Där vill jag tillägga att om det finns nog säkert de som gärna ställer upp oftare än endast en gång i kvartalet. Om utrymme finnes dvs ::)

That's the spirit! Det bådar ju gott inför framtida sammankomster :D
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

v_skogh skrev:
Har inget med personlighet att göra, bara vilket vin du uppbringar. Så sjukt och ytligt är det.

;)

Tur det, annars hade man ju varit helt chanslös.

Hög tid att börja dopa champagnesamlingen nu då... ::)
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vininferno, planeringstråden.

Pfffft, jag har semester hemma och skickar bort fru och barn så jag är tillgänglig fram till 22 augusti.
 

hampus86

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Om vi förlägger infernot på valfri plats i Indien så är jag på, annars kan det bli knepigt.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

Bortsett från några kortare utflykter är jag tillgänglig. På den varma(?) delen av året måste man ju tänka på vätskeintaget för att inte bli uttorkad, ett farligt tillstånd som till varje pris måste undvikas.
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag kommer vara i Sthlm merparten av de kommande fyra veckorna och passar bara tiden är jag gärna med, jag tyckte det var trevligt senast!
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag skulle kunna tänka mig första eller andra veckan i Juli. Blir svårt med Grappe då jag tror att det är stängt men det går kanske att ordna något annat ställe. Fritt val av viner som vanligt?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vininferno, planeringstråden.

1.a eller 2.a veckan låter bra för mig med. Kan man inte sitta hemma hos någon?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

Blir/blev det något av det hela? Jag är fortfarande törstig och plundrar gärna den överfyllda källaren på någon flaska... ;)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vininferno, planeringstråden.

Nu på fredag känns som en bra dag tycker jag! I Huvudstaden alltså..
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Sjödin skrev:
Nu på fredag känns som en bra dag tycker jag! I Huvudstaden alltså..

Kan inte denna vecka men nästa vecka är jag rätt flexibel, Har tyvärr ingen plats att vara på (om vi inte ska sätta in ett bord där jag har mitt vin , Vad säger du Vintomas :) )
 

CH

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Är i Stockholm under v.29. Blir det något då så är jag gärna med.
 
Toppen