Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

SV: Vininferno, planeringstråden.

Låter som den 3e november är ett datum som fungerar för många.

Bravin. Gick lokal att ordna? Om så är fallet så tycker jag vi spikar det datumet.
 

BraVin

Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

3 november är OK i vinkällaren, så vi kan spika det.
Kanske enklast om jag projektleder deltagarlistan och så får ni som är rutinerade på själva upplägget informera om det!
Vilken tid brukar passa?

Ni som är intresserade av att hänga med, maila mig på krister@bravin.se,

Trevlig helg!
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

BraVin skrev:
3 november är OK i vinkällaren, så vi kan spika det.
Kanske enklast om jag projektleder deltagarlistan och så får ni som är rutinerade på själva upplägget informera om det!
Vilken tid brukar passa?

Ni som är intresserade av att hänga med, maila mig på krister@bravin.se,

Trevlig helg!

Perfekt, Stort tack Krister. Jag kommer lägga upp det som ett event. Kör gärna lite senare då jag tydligen ska på en 60-års mottagning vid 3-tiden någonstans.

Enkla regler

1. Alla tar med sig 1-2 flaskor
2. Flaskorna följer forumets anda.
3. Fritt val av viner, sött, champagne, rött , vitt. starkt.
4 Vi kör blint så i början brukar vi organisera lite för att få ett hyfsat flöde av vin

4.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag är på :)

1-2 flaskor ? - Är det magnum eller ?
Hur är det med glas på plats ?
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Kostjan skrev:
Jag är på :)

1-2 flaskor ? - Är det magnum eller ?

Jag tar med 2 flaskor, kanske en av dem magnum. Beror lite på hur många som kommer. Det är inte så stora krav annat än att det är saker som är gott och intressant att dricka
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag skulle tro att det blir två vanliga flaskor men vad har jag inte bestämt än...

Jag är flexibel vad gäller vilken tid vi kör igång
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

Är flexibel med tiden, det ska säkert gå att hitta två lämpliga flaskor i källaren, har inte bestämt vilka.
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Anders Landström skrev:
Perfekt, Stort tack Krister. Jag kommer lägga upp det som ett event. Kör gärna lite senare då jag tydligen ska på en 60-års mottagning vid 3-tiden någonstans.

Enkla regler

1. Alla tar med sig 1-2 flaskor
2. Flaskorna följer forumets anda.
3. Fritt val av viner, sött, champagne, rött , vitt. starkt.
4 Vi kör blint så i början brukar vi organisera lite för att få ett hyfsat flöde av vin

4.
Jag antar att det inte lagts upp än men var på forumet hamnar event?
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

3e låter kul, - mailar Krister.

Ska se om jag kanske får med mig lite kirschig 100-procentig Parkergrenache till Anders 8)
 

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Det kan ju vara ett alternativ till att sälja dem vilket du verkar ha funderingar på :)

Hur många blir vi förresten?
Krister, har du nån uppdatering att ge?
 
SV: Vininferno, planeringstråden.

Kom precis hem från Barolo och Krister har skickat en uppdatering om vininfernot den 3e november till mig. Vi är just nu följande personer

Säkra:
johan1279
Kostjan
Segolas
vintomas
Anders Landström
bravin
jos
Kanske:
CH
Skumpagne
Keen

Det vore bra om vi konfirmerade listan. Vi är ett bra gäng med lagom antal personer. Ser mycket fram mot att få dricka lite kvalitetsviner ala finewines.se ;D

Krister frågade också om lite tilltugg skulle ordnas. Tycker det är en bra idé. Vad tycker gruppen?
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag dyker upp
Tilltugg är alltid trevligt

Men vad säger vi för tid ?? Ska vi börja em eller kväll.
 
Toppen