Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Segol

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag är på och ska gräva lite i källaren till helgen.

Jag vet inte vad det är för lokal och om det går att lösa tilltugg via de som har lokalen, annars hjälper jag gärna till om det behövs
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Jag är fortfarande säker!
Senaste vinfernot prata vi ju lite om anklever, visst kom vi överrens om att jag skulle göra min egna ankleverterrine?
 

BraVin

Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

Hej, kul att träffa en del av er igår på RobersonWine.se-provningen!

Vad sägs om att vi börjar kl 18 så hinner Anders med?
Det finns ingen catering till lokalen, foie gras låter ju kanon.

vi ses!
/Krister

PS jag mailar adressen till er som kommer
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Vininferno, planeringstråden.

Tiden funkar för mig, har ändå inte planerat in några morgonaktiviteter nästa dag. 8)
Tycker att ankleverterrin låter alldeles utmärkt. Gärna en omgång till moget bubbel och en omgång till sött vin, för det är väl ändå enklare att fixa till en stor sats terrin än en liten? ;) Hade först en fundering på att som ena flaska ta med ett sött starkvin modell äldre som kunde passa att avsluta med, men borde kanske styra om till något sött vin som passar bättre till foie gras.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Vininferno, planeringstråden.

vintomas skrev:
Tiden funkar för mig, har ändå inte planerat in några morgonaktiviteter nästa dag. 8)
Tycker att ankleverterrin låter alldeles utmärkt. Gärna en omgång till moget bubbel och en omgång till sött vin, för det är väl ändå enklare att fixa till en stor sats terrin än en liten? ;) Hade först en fundering på att som ena flaska ta med ett sött starkvin modell äldre som kunde passa att avsluta med, men borde kanske styra om till något sött vin som passar bättre till foie gras.
Absolut jag kan göra på 'två satser' kommer bli ca 1kg då
du får gärna ta med en d'Yquem ;)
 

Jos

Medlem
SV: Vininferno, planeringstråden.

Säkra:
johan1279
Kostjan
Segolas
vintomas
Anders Landström
bravin
jos
Gustav
Kanske:
CH
Skumpagne
Keen

Jag har en polare som vill haka. Ok?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Vininferno, planeringstråden.

Sorry för sent meddelande, men jag kommer inte,på söndag MEN ser som vanligt fram emot väl förda anteckningar.
 
Sv: Vininferno, planeringstråden.

Då kör vi 18. Får jag be Krister skicka inbjudan med address .

CH är väl den enda okonfirmerade.

Jag tar med bröd till ankleveren. Om det är speciell ordning man vill ha på sitt vin så löser vi det på plats.

Blir kul det här. Måste ner och gräva lite i källaren.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Sv: Vininferno, planeringstråden.

Anders Landström skrev:
Då kör vi 18. Får jag be Krister skicka inbjudan med address .

CH är väl den enda okonfirmerade.

Jag tar med bröd till ankleveren. Om det är speciell ordning man vill ha på sitt vin så löser vi det på plats.

Blir kul det här. Måste ner och gräva lite i källaren.
Härligt! Jag fundera annars på att be min syster, som är bagare, att baka Brioch. Jag tycker det brukar passa sjukt bra tillsammans med anklever?
 
SV: Sv: Vininferno, planeringstråden.

johan1279 skrev:
Härligt! Jag fundera annars på att be min syster, som är bagare, att baka Brioch. Jag tycker det brukar passa sjukt bra tillsammans med anklever?

Johan, om din syster bakar brioche så tror jag att jag köper något annat istället. Kanske lite ost eller nåt. Tror annars att jag får kollektivt stryk på vininfernot om jag är orsaken till att vi får något degigt tråkigt bröd :)
 
Toppen