Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Här håller vi oss till att posta datum, listor över vilka som deltar samt planerar vilka viner som ska drickas. Överflödigt babbel och kringprat sköts med fördel i den andra tråden

//admin
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Packad med stil i finewines vinferno

Vilka är vi nu som är delaktiga i detta?

Anders
Krug


Citera listan ovan och skriv dit ert namn så att vi får en levande lista.

Vad ska vi dricka då?
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Keen skrev:
Anders
Krug
Elvis
EVENTUELLT Sjödin
Keen
EVENTUELLT CH (Dom Ruinard Rosè -86 & Bruno Paillard Le Mesnil -90 + ev Bonus från resan)

Duger det eller ska man slita med sig av sina Salon -96? eller räcker det rent av med lite yngre grejer runt -99 för det har jag betydlig mera av hemma.
 

anders

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jag tar med mig en höjdare (ger mig fan på att den kommer vara korkad) och kanske något extra beroende på vad viktbegränsningen på flyget säger. Jag är dock inte så knusslig utan jag bjuder gärna bra prylar till intresserat folk (detta har folket på PM "råkat ut för" mer än en gång).
Ett alternativ är annars att några stycken går ihop om en höjdarpava. Vill man vara riktigt avancerad så beställer man från t ex GB.
 

Krug88

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Krug meddelade nyss att det är lördag den 27:e som vi skulle pimpla vin och inte den 26:e.
Kan inte då så stryk mig från listan.
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Anders
Krug
Elvis
EVENTUELLT Sjödin
Keen
CH
Hampus

Nu ramlade alla bitarna på plats så man kan närvara, det vore ju synd att missa detta.
Är det Grappe som gäller?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Packad med stil i finewines vinferno

Jahapp!

Då börjar det närma sig med så kallade stormsteg denna finstämda och eleganta tillställning aka "the Inferno".

På grund av att jag är en sjukligt glömsk människa så har jag förträngt att jag antagligen är upptagen på aftonen den 27:e, så kommer jag antagligen inte att kunna löpa linan ut med er fyllon, dock ser jag gärna att vi träffas tidigt på lördagen så att vi hinner prova lite sköna prylar tillsammans.

Jag föreslår att vi ses på Grappe klockan 13.00 (eller är det för tidigt?) för att inmundiga lite godsaker. Hur låter det?

Tid: 13.00
Plats: Vinkällaren Grappe, Grevgatan 5
Klädsel: Oöm
Big, fucking no-nos: Parfym, produkter från Moët, om det inte är Krug eller Dompa.
Humör: Inkvisitoriskt men glatt.

TILLÄGG: Hampus, ingen jävla Gredos!

EDIT: Ändrade till rätt adress.
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

1300... aj då..
Om jag ska ha en chans att smita ifrån och närvara är den arla tidpunkten helt fel. Jag såg snarare fram emot en träff vid aftonen, nittonsnåret eller så. Men kör ni alla på en tid som passar, då jag ännu inte är helt säker på om jag kan komma loss. Kan jag så kan jag, så kommer jag.. :)
 

Elvis

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

13.00 passar mig alldeles utmärkt! Jag kommer att bli tvungen att avvika vid 20-snåret men räknar med att vara i fin form då!

Det verkar bli rena vinstafetten! :)
 

Krug88

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Bara för info till er som inte varit där:

Det ligger på Grevgatan 5 och inte 55 som han skrev.
 

Helen

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Det lutar åt att även jag kan komma med 14:30. nu blir ni glada va :D
Om vi ska inmundiga lite mat på kvällen så kan jag tänka mig GQ på kommendörsgatan.
Det är ett mycket trevligt kvartershak tycker jag.
När vi var där den 22 aug kom det en far med 3 barn som i all sin enasamhet tog in en flaska mounton rothschild 1993a, jag blev lite avis och
sneglade åt hans flaska under hela middagen, själv drack vi en trevlig chateauneuf du pap.
Sommelierern som jobbar där är så jäkla mysig, och maten är inte heller så tokig.

Jag funderar på att ta med en flaska husets champagne och en Puligny Montrachet 1cru 2006.
Är det för unga viner? eller måste jag rota lite längre in i vinkällaren?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Packad med stil i finewines vinferno

Då försöker vi igen då med att skapa en lista över deltagare.

Samma procedur som förra gången dvs, kopiera namnet på den över stående och skriv dit ditt eget namn under. Om vi lyckas med detta så ska vi nog kunna ordna ihop med ett uppsamlingsutskick.

Kommer att närvara:

Krug
 
Toppen