Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
En liten fråga om vinfernot, på den gamle goda tiden sa man ju att man medtager vin som följer forumets tema, fine-wines, vilket jag upplever har varit väldigt blandat de senaste gångerna, ni som är med denna gång vad är inriktningen på drycken?
 

Jos

Medlem
En liten fråga om vinfernot, på den gamle goda tiden sa man ju att man medtager vin som följer forumets tema, fine-wines, vilket jag upplever har varit väldigt blandat de senaste gångerna, ni som är med denna gång vad är inriktningen på drycken?
Du har varit på vinfernos med billigt vin alltså? :D

Näe, här är det finewines som gäller!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
8 är max om vi är på Grappe så då är det klart om vi är följande?
Kostjan
Krisman
Keen
Gece
Thunberg
MD
Daniel B
Jos
Nu är det redan åtta + reserv så det kan se ut som att man inte behöver uttrycka intresse. Fast detta är innan datum är kollat och jag har aldrig varit med om att man hittar ett datum som passar alla i sådana här sammanhang så snart man är mer än typ tre stycken. :)
Jag drar mig till minnes att de senaste åren har Grappe brukat gå bort för klassiskt upplagda vinfernon (avseende antal deltagare och viner) för att detta ställe stänger rätt tidigt och har begränsat öppet på lördagar, som är en dag som brukar passa de flesta utom kockar. Så ett tips kan vara att kolla datum och möjliga start- och sluttider ganska fort.
Tillägg: Grappe hemsida säger "Måndag-fredag 12.00-22.00, Lördag 12.00-18.00, Röda dagar är Vinkällaren Grappe stängd." Har för mig att 22 är den tiden de tycker det ska vara undanplockat och alla ska vara ute.

Just lokalproblemen har väl gjort att det inte blivit så många "utlysta vinfernon" i Stockholm, även om det bl.a. var en BYOB för några veckor sedan där @Innertällmo Bryggeri förtjänstfullt upplät hus och hem, och vi blev sju stycken. Även då höll vi på längre än jag tror Grappe är öppet, även om det inte blev så länge som på vinfernona på några år sedan...
 
Last edited:

MD

Medlem
Jag tycker att det är ganska skönt att slippa glasproblematiken så jag är gärna på Grappe en fredag även om dom bommar vid 22. För dom som vill och kan så går det ju att sätta igång ganska tidigt också.

Mitt fack avslutades för några år sedan så det skulle vara kul att återvända till den gamla "brottsplatsen".
 

Helen

Medlem
Om ni vill så kan jag duka upp för 8 pers i affären en helg när det passar er. Det blir lite trångt men jag kan städa undan i butiken så ni får plats. Vi brukar sitta 6- 7 personer utan problem. Jag har glas och ni får stanna så länge ni vill .Det finns pentry, toa och massor med kärlek. ( jag behöver inte vara med och dela era flaskor då det är svårt att dela på 9 personer).
Ni som inte vet så finns jag på östermalm.
 

Jos

Medlem
Det var ju supersnällt av Helen att ställa upp med lokal! Jag har bokat Grappe den 29e(fullt 22a) men det är ju bara att boka av i så fall eller beroende på när folk vill/kan
 

MD

Medlem
29e funkar. Generöst erbjudande av Helen men jag är gärna på Grappe av nostalgiska skäl.

Jag brukar även kunna göra plats för 8 pers i mitt kök så det alternativet finns också för framtida tillfällen. Bor dock allt annat än centralt jämfört med Grappe, men har glas.
 

MD

Medlem
29e låter bra. Snyggt @Jos.
Har vi varit på inferno ihop @MD?

Mitt minne är bättre på vinetiketter än forumnamn så jag har tyvärr inget svar på din fråga. Men det var väldigt länge sedan jag var med på ett inferno vad jag kan minnas, säkert 5år sedan...
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Om ni vill så kan jag duka upp för 8 pers i affären en helg när det passar er. Det blir lite trångt men jag kan städa undan i butiken så ni får plats. Vi brukar sitta 6- 7 personer utan problem. Jag har glas och ni får stanna så länge ni vill .Det finns pentry, toa och massor med kärlek. ( jag behöver inte vara med och dela era flaskor då det är svårt att dela på 9 personer).
Ni som inte vet så finns jag på östermalm.
Underbart generöst Helen, jag hoppas verkligen vi får anledning att använda det erbjudandet i framtiden.
Och så klart ska du vara med då :)
 
Toppen