Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinjournalister och deras (in)kompetens.

Niklas J

Medlem
SV: Vinjournalister och deras (in)kompetens.

Anders Landström skrev:
Om inte felinformerad kommer snart Sveriges största morgontidning få en ordentlig uppryckning på vinskribentsidan. Därför kom jag att tänka på denna gamla tråd som ju då inte bara blir inaktuell i tid utan även ämne.

Vet vi vem som ersätter? Eller hemlis?
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinjournalister och deras (in)kompetens.

Niklas J skrev:
Vet vi vem som ersätter? Eller hemlis?
Jag vet inte men jag skulle gissa på Sanna. Hon skriver ju redan om öl på DN.
 

Jos

Medlem
SV: Vinjournalister och deras (in)kompetens.

Skön fyraårig bump :D

Men ligger inte den här tråden ganska så fel btw?
/Forumhitler
 
SV: Vinjournalister och deras (in)kompetens.

Det blir Alf Tumble som tar över som vinjournalist på DN. En riktigt uppstädning och något som jag tror kommer gynna den övergripande vinjournalistiken i Sverige väldigt mycket.

Grattis till Alf men framförallt grattis till DN
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinjournalister och deras (in)kompetens.

Anders Landström skrev:
Det blir Alf Tumble som tar över som vinjournalist på DN. En riktigt uppstädning och något som jag tror kommer gynna den övergripande vinjournalistiken i Sverige väldigt mycket.

Grattis till Alf men framförallt grattis till DN
Läste mailet för en liten stund sedan.

Grattis Alf, DN och framförallt oss vinintresserade!
 

SUPRA

Bäst
SV: Vinjournalister och deras (in)kompetens.

kayaker skrev:
Bered er på en flod av Kronstamboxar...

Mmm gissningsvis innebär hans nya spännande projekt att det ska säljas något, vilket inte är förenligt med att sitta och betygssätta egna boxar.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Det var länge sedan jag skrattade så gott :D
Vilken underbar polemik i en tråd!
@Jimmy Forsman klämde verkligen till en som säkerligen hade kunnat göra bättre ifrån sig, bara han lade manken till. Kan ju också handla om ren inkompetens. Alltsomoftast stöter man ju på de där sanslöst underliga människorna som trots åratal av erfarenhet fortfarande inte lärt sig någonting...

Finns det FLER så här underbara trådar någonstans?
 
Toppen