Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinlådor

Tjusigt!! :)
Var är lådorna placerade och vad har du för lösning på kylan? Vilken temperatur har du över året?

Delar en vinkällare. Vi har kylaggregat och avfuktare. Så 11,5 till 12,5 grader (variationen tror jag beror på när vi öppnar och stänger) och runt 65% luftfuktighet.

Ska också fixa lite bättre märkning tänkte rött med svart text, vad tycker ni?

PS. La in bilden mest för att visa att systemet tål en hel del om man behöver stapla lådorna Inga problem att öppna luckorna längst ner etc
 

buteljen

Medlem
Delar en vinkällare. Vi har kylaggregat och avfuktare. Så 11,5 till 12,5 grader (variationen tror jag beror på när vi öppnar och stänger) och runt 65% luftfuktighet.

Ska också fixa lite bättre märkning tänkte rött med svart text, vad tycker ni?

PS. La in bilden mest för att visa att systemet tål en hel del om man behöver stapla lådorna Inga problem att öppna luckorna längst ner etc
Aha. Tack för info. Det ser onekligen snyggt och stabilt ut! Lucköppningen verkar väldigt användbar. Jag har ju också organiserat om delar av källaren i lådor och upplever att det är oändligt mycket lättare att plocka fram viner i ett sådant system än att gräva runt i vinskåpen.
 
Toppen