Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vinquizz

Bildfråga!!
Ge mig vinet som döljer sig i "rebusen".
aext9t.jpg
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vinquizz

Okej.... det är ju fyra bilder.
Vi börjar med en tid, fortsätter med en typ av byggnad, ett "tillfälle" och en plats.

Sådär?
 

chambertin

Medlem
SV: Vinquizz

Sjödin skrev:
Okej.... det är ju fyra bilder.
Vi börjar med en tid, fortsätter med en typ av byggnad, ett "tillfälle" och en plats.

Sådär?
Mmm, inte lätt det här.
Fossmo var ju "aktiv" på 2000-talet med kulmen Jan, 2004 i och med det andra mordet då han blev avslöjad.
Byggand: Ser ut som ngt från Disneyworld men det är väl Château du söker antar jag.
Tillfälle: Dec 13/Lusse
Plats: Nu blir det svårare men skulle kunna vara var som helst i medelhavsregionen att döma av husen.

Med tanke på idiotierna som Fossmo sysslade med så borde ju vinet vara Folie de Janvier (en söt Jurancon) men det faller på tillfället och att det inte är ngt Château (Domaine Cauhapé) och sen har jag ingen aning om platsen.
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinquizz

Jag "filtrerade" bort årgång och appellation och försökte bygga ihop resten på alla fyra bilder. Det blev rätt knepigt... ;)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vinquizz

chambertin skrev:
Finns ju ett slott i St. Emilion som heter Chateau Lucia kan det var det ?
Bang on target, bra jobbat!!
2004 Chateau Lucia, St emillion
Chambertin, bollen är din!
 

chambertin

Medlem
SV: Vinquizz

Ny quizz:
Jag söker ett vin som har den högsta kvalitetsbeteckningen som är möjlig i detta land.
Det som är udda med detta vin är att det är ett kryddat och sötat vin med rejäl bitterhet p.g.a en av huvudingredienserna i kryddblandningen.
Antalet kryddor varierar men ligger för det mesta mellan 10-15 st.
 
Toppen