Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Öhman

Medlem
SV: Vinquizz

Den här är kanske för lätt?

Vilken vintyp är rik på ämnena sotolone och acetaldehyd men fattig på glycerol?
 

CH

Medlem
SV: Vinquizz

1944 kanske men det känns sent med tanke på att 1929 var en av hans favorit årgångar.
 

CH

Medlem
SV: Vinquizz

1908 började han väll dricka Pol Roger men om han köpte direkt från dem då vet jag inte.

Borde Krisman kunna detta som rinnande vatten?
 

Krug88

Medlem
SV: Vinquizz

CH skrev:
1908 började han väll dricka Pol Roger men om han köpte direkt från dem då vet jag inte.
Kanske det, men min fråga var vilken årgång det var han beställde ett lass av första gången...
 

Krisman

Medlem
SV: Vinquizz

Nja asså det var en klurig fråga. Stämmer att han började dricka Pol Roger 1908, Han hade väl tre favoritårgångar där 28 är en av dem. (Brut vintage 1928 var 100% chard, annars är det oftast 60% PN 40% Chard) Den brukade Odette Pol-Roger skicka varje födelsedag. 1934 och 1947 är var hans andra två favorit årgångar. Årgången du söker bör vara 1895
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinquizz

1874, dvs hans eget födelseår ligger ju nära till hands men det är ju taget så jag drar till med frugans födelseår, dvs. 1885.
 

David W

Medlem
SV: Vinquizz

OK nu har det gått mer än tolv timmar. Här kommer en ny fråga.

I vilken utgåva av "The Wine Advocate" delade Robert Parker för första gången ut 100p till ett vin? Vilket/vilka var vinet/vinerna?
 

David W

Medlem
SV: Vinquizz

David W skrev:
OK nu har det gått mer än tolv timmar. Här kommer en ny fråga.

I vilken utgåva av "The Wine Advocate" delade Robert Parker för första gången ut 100p till ett vin? Vilket/vilka var vinet/vinerna?

Vi skiter i vilken utgåva, Nämn ett av de två första vinerna som fick 100p av Parker i The Wine Advocate.
 
Toppen