Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Krisman

Medlem
SV: Vinquizz

Tror vi är uppe i franschhoek någonstans. De är ju sjukt franskinspirerade. Tänker på franska flagga på bilden.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Vinquizz

Krisman skrev:
Tror vi är uppe i franschhoek någonstans. De är ju sjukt franskinspirerade. Tänker på franska flagga på bilden.

Helt rätt Krisman! Ska vi vara nöjda där och ge Krisman äran, eller är det någon som vill ge sig på en producentgissning?
 

Krisman

Medlem
SV: Vinquizz

Tror inte på Boekenhofskloof, var där men kommer inte ihåg berget i bakgrunden.
Kanske Glenwood?

Jag kör en till druva, iofs ganska lätt quiz men ändå...
Vilken är världens mest odlade druva?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

Eftersom ingen verkar vilja ställa en fråga så förbarmar jag mig över er:

Vilken legendarisk musiker ligger bakom vineriet Caduceus Cellars?

Extra pluspoäng om ni nämner några viner...
 

Jos

Medlem
SV: Vinquizz

Jag kom att tänka på både MC Hammer och Police(englishman in new york) via ledtrådarna men även låten sledge hammer så jag säger Peter Gabriel då han känns mer trolig än i alla fall MC hammer ;D Men har egentligen inte en susning..

Edit: Glöm det.. borde ju varit en slägga på bilden i så fall.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

Nope, det är tyvärr fel. Både som person och på fel sida den vattenpöl vi kallar Atlanten.
 

anders

Medlem
SV: Vinquizz

Jag har bestämt för mig att Cliff Richards är involverad i vinmakning i Portugal. Men om det är just den nämnda egendomen som han äger är jag mer osäker på.

Lägger även in en kort notis angående en fråga vi haft tidigare.

Bin 95 står med på etiketten för Grange 2003 som just nu är aktuell.
 

Jos

Medlem
SV: Vinquizz

Krug skrev:
Nope, det är tyvärr fel. Både som person och på fel sida den vattenpöl vi kallar Atlanten.

Något land gissade jag inte på, personen i fråga behöver ju inte göra vin i sitt hemland.

Edit: ahh.. en ledtråd till menar du förresten? Personen ifråga kommer från andra sidan atlanten till skillnad från Peter Gabriel alltså.. Lite slow i dag.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

Absolut inte, med kommetaren menade jag att människan ifråga var av fel nationalitet.

Sorry att jag var otydlig.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

anders skrev:
Jag har bestämt för mig att Cliff Richards är involverad i vinmakning i Portugal. Men om det är just den nämnda egendomen som han äger är jag mer osäker på.

Lägger även in en kort notis angående en fråga vi haft tidigare.

Bin 95 står med på etiketten för Grange 2003 som just nu är aktuell.

Cliff Richards är också fel.

Vi rör oss mer inom "alternativ" musik, även om bandet där mannen ifråga är medlem är väldigt stora i sin genre.
 

anders

Medlem
SV: Vinquizz

Efter att ha kollat svaret på nätet vågar jag med hygglig säkerhet säga att Krug är ensam om att känna till snubben här i forumet...

Du får nog förbarma dig och ge svaret samt ställa en ny fråga. Annars har jag en klurig som jag kan ta...
 
Toppen