Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

Jaja...

Naturligtvis är det multiinstrumentalisten och geniet Maynard James Keenan vi söker. Mannen som ligger bakom band som TOOL, A Perfect Circle och Puscifer...

Anders, kör din kluring!

EDIT: Som kuriosa kan nämnas att vineriet ligger i Arizona men att en del av frukten köps in från Paso Robles, planen är dock att i framtiden göra vinerna på 100% frukt från Arizona. Klimatet och jordmånen ska vara "perfekt" och en av anledningarna är att Keenan hävdar att "när den stora jordbävningen som äntligen sänker Kalifornien i Stilla Havet kommer" så kommer vineriet att ligga perfekt vid vad som i framtiden kommer att kallas för Arizona Bay.
 

Jos

Medlem
SV: Vinquizz

Krug skrev:
Jaja...

Naturligtvis är det multiinstrumentalisten och geniet Maynard James Keenan vi söker. Mannen som ligger bakom band som TOOL, A Perfect Circle och Puscifer...

Legendarisk får nog ses som en subjektiv uppfattning... ;)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

Detta är en subjektiv bransch, det finns ju puckon som gillar G**dos och Tom Waits också. ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Vinquizz

Krug skrev:
så kommer vineriet att ligga perfekt vid vad som i framtiden kommer att kallas för Arizona Bay.

Det var ganska kul! Man kanske skulle investera i lite blivande havstomter. ;D
 

anders

Medlem
SV: Vinquizz

Ok, det här är fan nära Mensanivå. Det är en rebus som ska ge ett vinområde.

2me4dur.jpg


+ (magnumuttryck - magnum)

Flaskans position har inte något med rebusen att gör, jag orkade bara inte rotera bilden innan jag la upp den på TinyPic.
 

anders

Medlem
SV: Vinquizz

Så tydligen begränsat med Mensamedlemmar här. ;D

Ledtråd för att (kraftigt) förenkla det hela. Området ligger i Österrike.
 

anders

Medlem
SV: Vinquizz

Ok, jag faller till föga och ger svaret. Lösningen blir naturligtvis Weinviertel.

Bilden föreställer en flaska vin men ger även en ledtråd till 'magnumuttryck'. Här åsyftas personen magnum som härjar här och vad brukar han kalla halvpannor med skumpa? Jo, kvartsmagnum. Och om man tar bort magnum från kvartsmagnum får man kvart(s). Vin + kvart blir Weinviertel. Hur enkelt som helst.

Hörde jag några framstönade 'åhhhh'? ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Vinquizz

anders skrev:
Ok, jag faller till föga och ger svaret. Lösningen blir naturligtvis Weinviertel.

Bilden föreställer en flaska vin men ger även en ledtråd till 'magnumuttryck'. Här åsyftas personen magnum som härjar här och vad brukar han kalla halvpannor med skumpa? Jo, kvartsmagnum. Och om man tar bort magnum från kvartsmagnum får man kvart(s). Vin + kvart blir Weinviertel. Hur enkelt som helst.

Hörde jag några framstönade 'åhhhh'? ;D
Don't give up your day-job...
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinquizz

anders skrev:
Österrikarna pratar tyska så de insisterade på att översätta det hela. :D Kvart är ju fjärdedel alltså viertel.
Det vore bättre om de satsade på Swahili. Det är både vackrare och lättare att förstå.
 

Pomerol

Medlem
SV: Vinquizz

Utan att lyssna överdrivet mycket på texten utan mest på refrängen: Vilken tråd på forumet är jag ute efter med den här låten?

EDIT: fixade länken //Krug
 

Lando

Medlem
SV: Vinquizz

Pomerol skrev:
Utan att lyssna överdrivet mycket på texten utan mest på refrängen: Vilken tråd på forumet är jag ute efter med den här låten?

"URL-adressen innehöll ett video-ID med fel format" var det rätt svar? :D
 

Keen

slan
SV: Vinquizz

Pomerol skrev:
Utan att lyssna överdrivet mycket på texten utan mest på refrängen: Vilken tråd på forumet är jag ute efter med den här låten?

EDIT: fixade länken //Krug


Fast nu stämmer det ju inte längre, då nån satte stopp för det ;D Eller menar Idag dricker vi-tråden, den kommer nog aldrig att försvinna iallafall ;)
 

Pomerol

Medlem
SV: Vinquizz

Keen skrev:
Fast nu stämmer det ju inte längre, då nån satte stopp för det ;D Eller menar Idag dricker vi-tråden, den kommer nog aldrig att försvinna iallafall ;)

Jag började faktist tvivla, men allt har tydligen ett slut.

En seriösare fråga:

Härtappade Bordeauxer i all ära, men V&S snålade på något under 80-talet som påverkade vinet. Vad?
 
SV: Vinquizz

Pomerol skrev:
Jag började faktist tvivla, men allt har tydligen ett slut.

En seriösare fråga:

Härtappade Bordeauxer i all ära, men V&S snålade på något under 80-talet som påverkade vinet. Vad?

Jag kommer bara ihåg skruvkork, lantvin och tankbåtar som transporterade vin men inget av det det du söker!
 

chambertin

Medlem
SV: Vinquizz

Pomerol skrev:
Jag började faktist tvivla, men allt har tydligen ett slut.

En seriösare fråga:

Härtappade Bordeauxer i all ära, men V&S snålade på något under 80-talet som påverkade vinet. Vad?
Kommer ihåg att de härtappade Bordeauxerna hade väldigt kort kork.
 
Toppen