Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Mattias Schyberg

Administratör
@Matlen det hadde inte gått utan dina TIMMAR framför google... Du får äran. ;)
Bra och tack för det! Så här lyder min välplanerade quiz (började planera redan i går kväll)...

Jag söker en producent och ett vin. Det ni får som hjälp är följande påstående:

Pinot med ålder är bombastiskt gott!

Lycka till!
 
Last edited:
Nästa fråga:
Vad har mannen till höger på bilden för yrke vid sidan av att göra vin?

quiz.jpg
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Kracher och Krankl tillsammans med slaktaren Schwarz

HAde aldrig i mitt liv kunnat om jag inte ganska nyligen hade hållit i en provning med Kalifornska kultviner, snöat in på Krankl. Sen måste jag erkänna att jag fuskade lite och sökte på Krankl och läste lite artiklar. Såg en bild på Kracher, och kände igenom honom. Läste om deras kontakt med Schwarz och googlade honom.
 

handlavin.se

Leverantör
Kracher och Krankl tillsammans med slaktaren Schwarz

Den borde jag kunnat som importör av viner från Österrike. Men jag har aldrig träffat Kracher (eller slaktaren). Men däremot så fick jag för 2-3 år sedan 3-pall med enbart sötvin från Kracher som egentligen skulle till Bryssel när Schenker hade klistrat fel streckkoder på pallar nere i Österrike. :)
 
Toppen