Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Silex

Medlem
Nope. I alla fall inte den jag syftar på. Nu krånglar du till det mer än nödvändigt :) Titta på versalerna i senaste ledtråden. Större delen av svaret finns där.

Jag antar att du söker Ratti Barolo Marcenasco. Om det stämmer bollar jag med nöje över möjligheten att ställa nästa fråga till @StefanAkiko eftersom han verkar ha en på lager.
 

Gurto

Medlem
Jag antar att du söker Ratti Barolo Marcenasco. Om det stämmer bollar jag med nöje över möjligheten att ställa nästa fråga till @StefanAkiko eftersom han verkar ha en på lager.
Yay :)

Förklaring:
Gnagares (Råtta/rat->Ratti) originalvin (Marcenasco var Rattis första Barolo) från mark (->MARCenasco) sydost om ljudet en hund gör när den är arg (morrar-> la Morra)

Då lämnar jag över till @StefanAkiko:)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Yay :)

Förklaring:
Gnagares (Råtta/rat->Ratti) originalvin (Marcenasco var Rattis första Barolo) från mark (->MARCenasco) sydost om ljudet en hund gör när den är arg (morrar-> la Morra)

Då lämnar jag över till @StefanAkiko:)
Jag hoppar in emellan lite framfusigt. @StefanAkiko kan overrida min fråga om han känner sig otålig.

Söker ett vin?

Kloakdjur i plural åker taxi för utländsk valuta

Sist tog min rebus två minuter att lösa - klå det ni som vågar och kan!
 

Gurto

Medlem
Förjävla bra jobbat måste jag säga. Klarade du tvåminutan också? Grattis i så fall!
Två minuter från att jag såg den men inte från att frågan ställdes :)

Har ju gett ordet till @StefanAkiko men slänger in en liten bonusrebus till bara för att jag inte kan hålla mig :) Tar ingen den innan @StefanAkiko ställer sin fråga så kan den anses död och jag avslöjar svaret.

Allt-göra Med-Inre Dryckesplats-olo Sprit-i-snabb-o

Översätt/ge synonymer till orden på 3 språk så framträder rätt svar.
 

Silex

Medlem
Två minuter från att jag såg den men inte från att frågan ställdes :)

Har ju gett ordet till @StefanAkiko men slänger in en liten bonusrebus till bara för att jag inte kan hålla mig :) Tar ingen den innan @StefanAkiko ställer sin fråga så kan den anses död och jag avslöjar svaret.

Allt-göra Med-Inre Dryckesplats-olo Sprit-i-snabb-o

Översätt/ge synonymer till orden på 3 språk så framträder rätt svar.

Aldo Conterno Barolo Romirasco?
Om det stämmer så ligger jag lågt i väntan på @StefanAkiko som får ställa nästa fråga
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Tack att ni väntar på en gammal man.
Trodde jag fick iväg min lilla gåta, men den verkar inte ha tagit sig genom den hårda censuren här på forumet...eller bara så att jag inte har koll på tekniken.

Vi söker vinet där noshörningen stoltserar med en belevad förförare av rang.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Tack att ni väntar på en gammal man.
Trodde jag fick iväg min lilla gåta, men den verkar inte ha tagit sig genom den hårda censuren här på forumet...eller bara så att jag inte har koll på tekniken.

Vi söker vinet där noshörningen stoltserar med en belevad förförare av rang.
Dusty Rhino Black Rhino Reserve Shiraz?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Väldigt, väldigt nära. Men det har gått så mckt tid att du självklart får rätt, för det var ändå bra jobbat!!!
Missade bara druvan: Gentile...
image.jpg
 
Toppen