Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Mattias Schyberg

Administratör
Lite förklaringar:
  • Le Cigar Volant = den flygande cigarren på franska
  • Fermenterade blad = jästa tobaksblad, dvs cigarrtobak.
  • Flygfarkoster = flygande cigarr
  • Skamlösa tolkningar = C9dP-kopia
  • 50-talslagar = hela grejen med den flygande cigarren är ett skämt som syftar på en konstig lag i C9dP där det är förbjudet för UFO:s att landa på vinfälten.

Årtalen säger sig själv...;)
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Den var bra @Matlen, ju mer På spåret, desto bättre :D

Jag söker ett område.
Det är uppriktigt sagt en tysk hit.
Börja med vila för avslutningen är nog blöt enligt språkvetare.
Bulldozer 3/4L är en riktig vägdelare.
 

Gurto

Medlem
Den var bra @Matlen, ju mer På spåret, desto bättre :D

Jag söker ett område.
Det är uppriktigt sagt en tysk hit.
Börja med vila för avslutningen är nog blöt enligt språkvetare.
Bulldozer 3/4L är en riktig vägdelare.

Baden?
Tänker: Tyskt är det definitivt. Baden-Badenstolen är till för vila. Att bada (zu baden) är blött :)
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Då ingen förutom @Gurto kommit med en gissning kommer ännu en ledtråd.

Tom & Jerry i omvänd ordning med extra styrka förfinat av höghastighetsåkares namnlike. Eller varför inte 1/3-del fotbollshjälte i tsunamihärjat område på samma tema.
 

Laserapa

Medlem
Jag söker ett område.
Det är uppriktigt sagt en tysk hit.
Börja med vila för avslutningen är nog blöt enligt språkvetare.
Bulldozer 3/4L är en riktig vägdelare.

Kom in på Baden här också. Annars ganska blank i huvudet. Som det ska vara :)

Tom & Jerry i omvänd ordning med extra styrka förfinat av höghastighetsåkares namnlike. Eller varför inte 1/3-del fotbollshjälte i tsunamihärjat område på samma tema.

Höghastighetsåkarens namnlike, där dyker Christer Fugelsang(stavning?) upp, sen det där med Tyskland, leder mig in på A Christmann. Som vi hittar i Pfalz som ligger nära Rehn. En fotbollshjälte från bronslaget 94' är Stefan Rehn. Tsunamihärjat område ringer inga klockor dock. Aja, här är jag nu iallafall! Jag svarar Pfalz.
 

Silex

Medlem
Då ingen förutom @Gurto kommit med en gissning kommer ännu en ledtråd.

Tom & Jerry i omvänd ordning med extra styrka förfinat av höghastighetsåkares namnlike. Eller varför inte 1/3-del fotbollshjälte i tsunamihärjat område på samma tema.

Låter ju som att det rör sig om Muscat, med extra styrka kanske tyder på ett starkvin. Stämmer det? Men sen tar det stopp för min del.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
@Laserapa : tyvärr inte rätt
@Silex : Snyggt, det är rätt [Tom & Jerry i omvänd ordning = Katt + Mus = Mus + Katt = Muscat]. Du är även inne på rätt spår angående starkvin.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
4 timmar har nu gått sedan senaste hjälpen, detta kanske underlättar.
Det är uppriktigt sagt en tysk hit = Landet
 
Toppen