Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinträffar i Malmö?

john b

Medlem
Vi har ny vinprovning på gång den 16/6 och tar gärna fler intresserade. Skriv här i tråden så lägger jag till dig i konversationen.

Och är du lite osäker och rädd för att verka okunnig så gör som jag. Jag följer denna sjustegsraket och får alla att imponeras av min sway!
https://vinbanken.se/2016/04/10/hur-man-fejkar-sig-genom-en-vinprovning/

Ha! Shit va bra.
Jag ska genast börja swirla på glaset medan jag tittar andra människor i ögonen. Är både demo på mina swirl-skills samt en diskret alfa-markering.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Ha! Shit va bra.
Jag ska genast börja swirla på glaset medan jag tittar andra människor i ögonen. Är både demo på mina swirl-skills samt en diskret alfa-markering.
Om ”swirlen” är viktig brukar jag framstå som totalt okunnig då jag ännu inte varit på en vinprovning där jag har undvikit att spilla ner mig själv eller min omgivning. Kanske är det för att jag försöker studera lokalens konst samtidigt. :D
 

Trydebull

Medlem
Om ”swirlen” är viktig brukar jag framstå som totalt okunnig då jag ännu inte varit på en vinprovning där jag har undvikit att spilla ner mig själv eller min omgivning. Kanske är det för att jag försöker studera lokalens konst samtidigt. :D

Jag brukar klara mig från swirl-debacle men däremot, nästan alltid vid Champagneprovning, brukar jag förr eller senare nasalt inhalera ett par centiliter... Lång snok, allmänt klantig, för nyfiken-i-en-strut? Vet inte, men det drar ju ner något på det "världsvana" intrycket....
 

Dejzan

Medlem

Skaggs

Medlem
BYOB i Malmö/Lund/Veberöd/Svedala mfl - ja snart nästan hela Skåne. Trots tiderna fär "gruppen" fortfarande frisk och aktiv. I Söndags var det dags igen. Är du intresserad av att vara med någongång så skriv i tråden så läggs du in i planeringstråden. Det här provades i söndags, för mer info läs under idag dricker vi-tråden:

Vitt
1. 2013 Vukoje Žilavka
2. 2017 Kutch Chardonnay Trout Gulch Vineyard
3. 2011 Hans Wirsching Iphöfer Julius-Echter-Berg Riesling Großes Gewächs

Rött
1. 2018 Domaine Labet Cuvée Métis Nature
2. 2018 Crystallum Pinot Noir Mabalel
3. 1978 Romaneche Thorins Moulin-à-Vent?

4. 2013 Monte Bernardi Chianti Classico Sa'etta Riserva
5. 2012 Lisini Brunello di Montalcino
6. 2005 Château Bellevue St. Émilion Grand Cru

7. 2016 Château de Beaucastel Côtes du Rhône Coudoulet de Beaucastel
8. 2016 Le Clos du Caillou Côtes du Rhône Reserve
9. 2002 Torbreck The Steading
 
Toppen