Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 11 april 2019

thunberg

Flaskfantast
Administratör
[container]
RubrikVarunrNamnÅrgångSortimentVolym (ml)Pris (kr)ProducentOmrådeInköpt antal
MOUSSERANDE VINER90572Amour de Deutz 2009TSE7501599DeutzChampagne180
[/container]
 
Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Senaste listan från SB.
[container]
VarnummerArgangNamnNamn2PrismlVarugruppForpackning
905722009Amour de Deutz-1599750Mousserande vinFlaska
924242009Louis RoedererCristal43951500Mousserande vinMagnum
963152017Georg BreuerBerg Schlossberg Riesling12501500Vitt vinMagnum
905882016Meursault 1er Cru Les CharmesHenri Boillot879750Vitt vinFlaska
923892016Puligny Montrachet Premier Cru eClos de la Mouchère Henri Boillot1099750Vitt vinFlaska
905892015Volnay 1er Cru Les ChevretsHenri Boillot899750Rött vinFlaska
951212007Clos Saint Denis Grand CruLouis Jadot1995750Rött vinFlaska
951412008Latricières-Chambertin Grand CruLouis Jadot1895750Rött vinFlaska
952442010Pommard Chaponnières Premier CruLouis Jadot629750Rött vinFlaska
[/container]
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Flyttar frågan till rätt tråd.
Jag lyckades klicka hem en Cristal 2009 magnum idag. Är det värt att hämta ut den med tanke på att priset kändes ganska likt "övriga världen". Hur är den årgången i dryckesväg?
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det känns som om din fråga är ställd ett dygn för sent! Varför inte fråga först och klicka sen?
Hade jag inte fått tilldelning så hade jag inte behövt ställa frågan ;)
Det ligger någonting magiskt över webbsläppen oh ibland blir man förblindad av sporten att klicka (även om jag älskar drycken).
Sen smyger sig verkligheten på, och man inser att flaskan kostar 4395:-, vilket man kan få väldigt mycket annat gott för.
 
  • Like
Reactions: Jos

Vinocognito

Medlem
Vi är alla olika. Har jag beställt något så står jag för det.
Priset var ju känt redan igår och tycker nog att det vore rimligt att du hade ställt dig själv den här frågan före ditt klick!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Vi är alla olika.
Min fråga går dock fortfarande obesvarad. Har någon druckit 2009.an och är den en bra årgång att dricka?
 

Wintermute

Medlem
Flyttar frågan till rätt tråd.
Jag lyckades klicka hem en Cristal 2009 magnum idag. Är det värt att hämta ut den med tanke på att priset kändes ganska likt "övriga världen". Hur är den årgången i dryckesväg?
Jag har fått för mig att 2009 är mer av en restaurangårgång än de "stora" årgångarna. Så tillvida kommer den att mogna snabbare, men kanske inte nå samma höjder. Det kan å andra sidan vara så att formatet motverkar det, så: köp!
 
Cristal magnum är ett av vinerna som du alltid kan sälja Beror ju helt på vad du har för övrigt. Inget av de större årgångarna men tiden lär visa. Om du vill chansa så är det lite av en riskfri chansning.

Köpte lite 09or av andra viner, endast magnum. Visar sig årgången blomma ut så är det en bra storlek, om inte så kan man alltid avyttra dem.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag har fått för mig att 2009 är mer av en restaurangårgång än de "stora" årgångarna. Så tillvida kommer den att mogna snabbare, men kanske inte nå samma höjder. Det kan å andra sidan vara så att formatet motverkar det, så: köp!
Då chansar jag och hoppas på en trevlig upplevelse i sommar.!

Cristal magnum är ett av vinerna som du alltid kan sälja Beror ju helt på vad du har för övrigt. Inget av de större årgångarna men tiden lär visa. Om du vill chansa så är det lite av en riskfri chansning.

Köpte lite 09or av andra viner, endast magnum. Visar sig årgången blomma ut så är det en bra storlek, om inte så kan man alltid avyttra dem.
Tack så mycket! Sälja är alltid sekundärt om inget annat dyker upp i vägen innan man dricker den.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det låter trevligt. Inte då värt att lägga på en peng och köpa en äldre årgång? Denna, speciellt på magnum, torde vara ganska långt ifrån att visa sig från din rätta sida.
Det kan mycket väl vara en bra idé. Inte lätt att hitta en äldre årgång på magnum om man inte skall in i budträsket.
 
Toppen