Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 11 februari 2021

jrick

Medlem
Är inte det här rätt bra pris?

2018 Raveneau Chablis Raveneau, Frankrike, Bourgogne, Chablis, 750 ml 95178 589

Jämfört med vadå? Alla raveneau-priserna i Sverige är ju bra jämfört med marknadspris men sen är ju tillgången minst sagt begränsad också. Skulle hellre klicka hem 1er eller Grand Cru, helt klart.
 

Pkvalla

Medlem
Är det nån som har hört hur raveneau är denna årgång? Har inte varit allt för imponerad av 2018 än så länge, okarakterisktisk, men tänker också att det är en producent som inte har dåliga årgångar?
 
Trådskapare
Mexikanaren

Mexikanaren

Medlem
Eller kommer någon systembolagsanställd att ta hem dem för att sälja? Vad är marknadsvärdet för en Petruslåda?
Finns 2st på Ebay just nu, en för 800kr och en för 1800kr. Dock finns dessa i USA och Japan men kan hålla ögonen öppna för om det dyker upp några till från Sverige händelsevis..

Någon som provat lägga in en förfrågan hos bolaget om det går att köpa lådor från deras varudepå egentligen eller vad händer egentligen med lådorna?
Kan tänka mig lådorna hade varit eftertraktade till väggar i vinkällare eller allmän inredning om inte annat.
 
Last edited:

FredrikC

Medlem
Finns 2st på Ebay just nu, en för 800kr och en för 1800kr. Dock finns dessa i USA och Japan men kan hålla ögonen öppna för om det dyker upp några till från Sverige händelsevis..

Någon som provat lägga in en förfrågan hos bolaget om det går att köpa lådor från deras varudepå egentligen eller vad händer egentligen med lådorna?
Kan tänka mig lådorna hade varit eftertraktade till väggar i vinkällare eller allmän inredning om inte annat.
Någon dåre tar garanterat hem dem...
 

Martin F

Medlem
Kommer befinna mig i en bil under släppet (som passagerare). Någon som vet om webbläsaren uppdateras automatiskt på en mobil på samma sätt som på en dator i samband med det eller om man manuellt behöver uppdatera vid 10:00? Har en samsung galaxy med standardwebbläsaren.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Kommer befinna mig i en bil under släppet (som passagerare). Någon som vet om webbläsaren uppdateras automatiskt på en mobil på samma sätt som på en dator i samband med det eller om man manuellt behöver uppdatera vid 10:00? Har en samsung galaxy med standardwebbläsaren.
Kul att du frågade!
Du behöver inte oroa dig. Knappen blir grön på samma sätt som på en desktop utan att du behöver göra något. Bara att trycka frenetiskt på skärmen.
 
Trådskapare
Mexikanaren

Mexikanaren

Medlem
Kommer befinna mig i en bil under släppet (som passagerare). Någon som vet om webbläsaren uppdateras automatiskt på en mobil på samma sätt som på en dator i samband med det eller om man manuellt behöver uppdatera vid 10:00? Har en samsung galaxy med standardwebbläsaren.

De gånger jag har använt mobilen (som ett komplement till datorn) så har den laddat sig själv, precis som det gör på din dator.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Kommer befinna mig i en bil under släppet (som passagerare). Någon som vet om webbläsaren uppdateras automatiskt på en mobil på samma sätt som på en dator i samband med det eller om man manuellt behöver uppdatera vid 10:00? Har en samsung galaxy med standardwebbläsaren.
Inga problem om inte bilen befinner sig på ett ställe med dålig täckning kl 10 ”prick” Lycka till!
 

Fixfred

Medlem
Finns 2st på Ebay just nu, en för 800kr och en för 1800kr. Dock finns dessa i USA och Japan men kan hålla ögonen öppna för om det dyker upp några till från Sverige händelsevis..

Någon som provat lägga in en förfrågan hos bolaget om det går att köpa lådor från deras varudepå egentligen eller vad händer egentligen med lådorna?
Kan tänka mig lådorna hade varit eftertraktade till väggar i vinkällare eller allmän inredning om inte annat.

Är själv leverantör på systembolaget och brukade förut fråga om de hade några trälådor och ibland fanns det.
Sen något år tillbaka skickar de inte trälådor till butikerna utan nu mera säger de att de återvinns på huvudlagret.
Finns nog säkert personal som plockar hem ;)
 
Toppen