Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 11 mars 2021

Vad tror forumet om en Mosel Beerenauslese från 1993. Verkar som vinmakaren startade runt 1990 så det här måste vara ett tidigt vin från källaren. Verkar endast säljas i Sverige (enligt wine-searcher) så frågan är om det är en batch som "blev liggande" hos vinmakaren. Några idéer?
 
Last edited:

Trydebull

Medlem
Har inte druckit den här årgången men deras rosado är ett riktigt matvin, har fått komplexitet av lagringen men har ändå viss fräschör. Det når inte upp riktigt till deras bästa vita men är ett klart köp. Sitter redan ett antal och läser det här , gnisslande tänder att jag skriver för positivt då de inte vill ha mer konkurrens om vinet :)

Här finns inget att se! Cirkulera!
 

Trydebull

Medlem
Vad tror forumet om en Mosel Beerenauslese från 1993. Verkar som vinmakaren startade runt 1990 så det här måste vara ett tidigt vin från källaren. Verkar endast säljas i Sverige (enligt wine-searcher) så frågan är om det är en batch som "blev liggande" hos vinmakaren. Några idéer?

Har inte druckit just den här Beerenauslesen, men från 93 har jag fyra andra BA liggande i källaren - det är i varje fall ett riktigt bra år för de senskördade tyska vinerna. Har druckit två (W Schaefer och Keller) och de är så där härligt feta och fullproppade som de är de riktigt bra åren. Ska själv köpa någon flaska.
 
Trådskapare
J

Johan L

Medlem
Tondonian och de fem olika årgångarna av Thomas Hardys Ale bara rasslade bort. Klickades frenetiskt men det var som att sidan inte tog emot mina klick ens på rosén som ändå fanns kvar i ganska många sekunder. Oh well, blev en beerenauslese -93 som tröstpris.
 

Robbes

Medlem
Blev 2 Tondonia rosé för mig med, hemsidan buggade, kunde ej välja 2st utan fick klicka hem 2ggr.
 

Mexikanaren

Medlem
Hade klickhjälp som trots att de klickade kanske 10 gånger på rosén så fick de den inte bokad.

Efteråt så dubbelkollades att man verkligen var inloggad och det var han.

Så nu undrar jag om någon har en aning om vad som kan ha varit fel och hur detta problem skulle kunna undvikas i framtiden?
 

MarkusJ

Medlem
Jag satt och velade vilka Egly's jag ville ha. Satt i diskussion med kollega precis när de va dags att börja klicka så hann inte riktigt tänka klart, och nu blev det 2011 istället för BdN. Desstuom så buggade nog systemet lite och jag fick 2st 2011 trots att jag hade 1 i dropdownen (åh nej!).

Men om någon skulle vara sugen på att byta en 2011 mot en BdN så hojta till!

Blev även 2x Tondonia :)
 

JonasBo

Medlem
Fan, satt i onlinemöte under släppet... jag var redo, men så blev det diskussion just runt kl 10 och jag tappade fokus. Ja ja, det kommer mer vin framgent!
"Oj, internet gick ner här..." ;)

Anekdot:
Jag hade en kollega som plötsligt ställde sig upp och rusade ut från ett möte (innan pandemin) med panik i blicken.
Han hade fått en notifikation från Avanza att en aktie dök så han var tvungen att sälja. Sedan kom han tillbaka med hög-rött i hela ansiktet.
 

Adamanko

Medlem
Tondonian och de fem olika årgångarna av Thomas Hardys Ale bara rasslade bort. Klickades frenetiskt men det var som att sidan inte tog emot mina klick ens på rosén som ändå fanns kvar i ganska många sekunder. Oh well, blev en beerenauslese -93 som tröstpris.
Samma hände med mig. Oh well, sparade en femhunka...
 
Toppen