Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 13 juni 2013

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Webblansering 13 juni 2013

RocketScientist skrev:
Ni har goda 35 minuter på er att gräva i plånkan om ni missat dagens webblansering :)

Släppet domineras av Rhône och Bourgogne, bland annat några stora namn från DRC i årgång 2010 och E Guigal från 2009.


http://www.systembolaget.se/Tjanster/Webblanseringar/

Hallå där, du skrev "goda 35 minuter" i ett inlägg tidsstämplat 09:27:53. Du borde ha skrivit 32 minuter och 7-8 sekunder, eftersom väl alla vet att sån't här tar slut första sekunden. :D
 

ae

Medlem
SV: Webblansering 13 juni 2013

Knep en echezeaux :) :) :) Aldrig smakat DRC tidigare. 2010 blir en bra start.

Gick verkligen sjukt fort. Blinkade bara till så var allt rött. Blinkade inte ens grönt...
 

Jos

Medlem
SV: Webblansering 13 juni 2013

ruso skrev:
DRC var borta på 1 sekund
Knappast, jag klickade som en dåre men failade totalt. Tror snarare vi pratar nån tiondel :eek:
 

Dovberg

Medlem
SV: Webblansering 13 juni 2013

Blev två Guigal La landonne. Echezeaux och La Tache har jag redan fixat från Vinunic. Verkligen allt utom whiskyn och clos de vougeot gick direkt. Fick någon annan det som de ville ha?
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 13 juni 2013

Skönt att höra. "Aldrig smakat DRC tidigare" istället för "säljs i London nästa vecka"...
 

Old Sparky

Medlem
SV: Webblansering 13 juni 2013

1 sekund? Snarare 1 millisekund.

Årets skörd av DRC för min del:
1 x Montrachet
1 x La Tache
4 x Romanee-St-Vivant
1 x Grand Echezeaux
3 x Echezeaux

Både från webben och vinunic

Så är hyfsat nöjd även om jag inte satte Romanee-Conti (köplats)
 

ae

Medlem
SV: Webblansering 13 juni 2013

Gick verkligen heeelt sjukt fort. Var det någon som såg DRC el Guigal (ej Ex Voto) ens blinka gröna?
 

Dovberg

Medlem
SV: Webblansering 13 juni 2013

ae skrev:
Gick verkligen heeelt sjukt fort. Var det någon som såg DRC el Guigal (ej Ex Voto) ens blinka gröna?

Såg att Romanee-St-Vivant inte gick lika snabbt som La Tache, Echezeaux och Romanee-Conti. Guigals viner gick fort, men det var relativt enkelt ändå om man verkligen var på hugget, upplevde jag iaf. La Landonne gick klart fortast av dem tre vinerna från guigal. Tur jag gick via Vinunic för att få DRC. Ville inte riskera att stå lottlös :)
 

Old Sparky

Medlem
SV: Webblansering 13 juni 2013

perpro skrev:
Hur funkar det på Vinunic? Bara att bli guldmedlem eller?

Ja man måste vara guldmedlem. Sen tror jag de ger företräde till de dom varit medlemmar länge
 

Dovberg

Medlem
SV: Webblansering 13 juni 2013

vinder skrev:
Ja man måste vara guldmedlem. Sen tror jag de ger företräde till de dom varit medlemmar länge

Har du fått dina viner levererade än? Dem du fixade via vinunic då :p
 
Toppen