Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 18 januari 2018

Magikern

Medlem
Hur var åtgången för Volnayvinerna?

Ville det till att man var beredd med avtryckarfinger och klocka eller?

Har en långsam uppkoppling där jag är just nu och har tyckt att 15 har lite låg syra för min smak (de jag provat)
 

Håkan

Medlem
Hur var åtgången för Volnayvinerna?

Ville det till att man var beredd med avtryckarfinger och klocka eller?

Har en långsam uppkoppling där jag är just nu och har tyckt att 15 har lite låg syra för min smak (de jag provat)
2015 sägs ju vara en mix av 2009 och 2010 sen om det är kombination av dåliga eller bra saker är inte helt klart. Jag har mest köpt i lägre prisklasser (om det nu finns några sådana för Bourgogne) för 2015 då jag gillar frukten men kanske inte litar helt på hur vinerna kommer att utvecklas, men det är min personliga reflektion och andra kan ha andra idéer. Angerville är inte favoritproducenten men jag har samtidigt ingen jättestor erfarenhet provat under 20 gånger.
 

MagnusH70

Medlem
Hur var åtgången för Volnayvinerna?

Ville det till att man var beredd med avtryckarfinger och klocka eller?

Har en långsam uppkoppling där jag är just nu och har tyckt att 15 har lite låg syra för min smak (de jag provat)
Det mesta försvann under 2 minuter.
 

Magikern

Medlem
Det mesta försvann under 2 minuter.

Snabb åtgång får man säga. Minns när jag klickade hem Clape Cornas 2009 för 550 spänn för några år sedan tror jag klickade 10 över när jag fick en flaska.

I detta fallet kan man nog avstå från samtliga viner utan problem.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
ck med mig en Romanee St. Vivant faktiskt denna gång
Grattis till dig och alla andra som fick Sylvain Cathiard! Gick tungt idag för min tryckar-armada.
Hoppas verkligen det var drickare som fick dom, så vi inte ser en massa Cathiard 2015 till salu på kommande auktioner!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Grattis till dig och alla andra som fick Sylvain Cathiard! Gick tungt idag för min tryckar-armada.
Hoppas verkligen det var drickare som fick dom, så vi inte ser en massa Cathiard 2015 till salu på kommande auktioner!
För en gång skull så ska denna drickas redan i vår. Kanske är alldeles för tidigt, men ibland får man chansa.
 

Jos

Medlem
Satt och klickade på Malconaorts tills den slog grön vid 10 och jag gick sen över till byvinet och klickade som fortfarande var grön men som jag såg räknade ner.

Inga problem tänkte jag tills jag insåg att min webbläsare eller uppkoppling måste hängt sig, - fick noll! :eek: :(
 

Håkan

Medlem
Satt och klickade på Malconaorts tills den slog grön vid 10 och jag gick sen över till byvinet och klickade som fortfarande var grön men som jag såg räknade ner.

Inga problem tänkte jag tills jag insåg att min webbläsare eller uppkoppling måste hängt sig, - fick noll! :eek: :(
Finns ju chans på Malcosorts idag med. Magnum från Bichot. Bichot har ryckt upp sig rejält senaste åren.
 
Toppen