Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 19 augusti 2021

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nej, vi var tre som klickade och blev ok utfall med 2 st bokningar av varje och 1 köplats av varje.
Jag ville verkligen ha 3 av varje.
Girigt ;) Men grattis! Jag drack 2015 Clos De Vougeot och satan vilken Pinot! Så jag är sjuk nöjd att jag fick 1. Skall dock läggas klart längre än 2015 men den var redo och levererade något otroligt.
 

BallyJ

Medlem
Girigt ;) Men grattis! Jag drack 2015 Clos De Vougeot och satan vilken Pinot! Så jag är sjuk nöjd att jag fick 1. Skall dock läggas klart längre än 2015 men den var redo och levererade något otroligt.
Mmm...men Grand Cru Bourgonge är ett av mina köpfokus i år.
 

JensN

Medlem
Dina bokningar
Domaine Anne Gros
Clos de Vougeot Grand Cru Le Grand Maupertui
Varunr: 92051
Flaska (750 ml)
1 799,00 kr/st
1 st 1 799,00 kr
Pant 0,00 kr
Totalt 1 799,00 kr
Dina köplatser

Domaine Anne Gros
Echezeaux Grand Cru Les Loachausses
Varunr: 91270
Flaska (750 ml)
1 599,00 kr/st
1 st 1 599,00 kr
Domaine Anne Gros
Chambolle-Musigny La Combe d'Orveau
Varunr: 91217
Flaska (750 ml)
849,00 kr/st
1 st 849,00 kr
Domaine Anne Gros
Richebourg Grand Cru
Varunr: 92067
Flaska (750 ml)
4 199,00 kr/st
1 st 4 199,00 kr

Helt okej ändå för att klicka själv.
Bra jobbat, jag var helt chanslös. Några tips?
 

mackan92

Medlem
Jag slog till på ett par flaskor Marc Morey Chassagne-Montrachet en Virondot 1er cru. Fått fina omdömen och är inte dyrt för att vara en C-M 1er cru.
Samma här efter inte hunnit sondera dagens släpp så av slump drack jag 2017 på Vingården i Stockholm igår och var ett helt fantastiskt vin. sökte upp vinet efteråt och glad som jag vart fanns och finns det fortfarande möjlighet att beställa!
 
Toppen