Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 2 december 2021

Är inte bärigheten lite av poängen med rosé?

Allt är väl som vanligt en fråga om tycke och smak. Just Comtes har blivit för mycket av nästan artificellt godis för mig.

Gillar andra rosé även i yngre tappning, Louis Roederer (även Cristal), Henriot 2008 var fantastiskt, Dompa om man vill prata prestige, Chartogne-Taillet etc. Krug är ofta ganska vresig och behöver tid. Selosse naturligtvis.
 
Last edited:

JonasBo

Medlem
För någon som aldrig handlat av honom innan, skötte han inbetalningen av relevant skatt eller något du gjorde själv?
Jag vet iaf att Töpler uppdaterat momspriserna i somras så att svensk moms debiteras istället för tysk.

Hemsidan lämnar lite att önska och betalningsprocessen (banköverföring) är lite 80'tal men sortimentet och servicen finns inget att klaga på.
 

MartinBz

Medlem
Jag vet iaf att Töpler uppdaterat momspriserna i somras så att svensk moms debiteras istället för tysk.

Hemsidan lämnar lite att önska och betalningsprocessen (banköverföring) är lite 80'tal men sortimentet och servicen finns inget att klaga på.
Instämmer helt. Hemsidan verkar gjort 1993, men Stefan är alltid snabb och trevlig att ha att göra med. Vad det gäller betalning, så sköter han allt med skatt etc. Jag har bara goda erfarenheter av att handla därr.
 

mackan92

Medlem
Alla kämpar för en flaska. Vissa får full utdelning. Hur?!
upload_2021-12-8_16-41-52.png
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nu brakar hus i helvete lös. Hämtade ut Salon och till min STORA förvåning leverans UTAN låda trots att bild säger annat.
Någon som åkt på liknande?:eek:

Edit: Såg på Lidbys hemsida att kolli = 6. Så Lidby fick nog kalasa på 10 st trälådor :D
 
Last edited:

BallyJ

Medlem
Nu brakar hus i helvete lös. Hämtade ut Salon och till min STORA förvåning leverans UTAN låda trots att bild säger annat.
Någon som åkt på liknande?:eek:

Edit: Såg på Lidbys hemsida att kolli = 6. Så Lidby fick nog kalasa på 10 st trälådor :D
Satan vad trist, jag kan hjälpa dig i den här otroligt outhärdliga situationen;)
 

FredrikC

Medlem
Nu brakar hus i helvete lös. Hämtade ut Salon och till min STORA förvåning leverans UTAN låda trots att bild säger annat.
Någon som åkt på liknande?:eek:

Edit: Såg på Lidbys hemsida att kolli = 6. Så Lidby fick nog kalasa på 10 st trälådor :D
Hahaha fyfan va segt. När de säljs som styck borde de ju komma med trälåda?
 
Toppen