Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 2 december 2021

Daniel A

Administratör
Första årgången sedan 2014 jag missar Raveneau. Någon gång skulle väl turen ta slut...

Men tillsammans med min Tondonia-partner-in-crime (pappa) blev det:
4x Tondonia GR blanco
4x Tondonia GR rosé
2x Tondonia Reserva blanco

Jag är nöjd. Längtat efter 01an i fem år nu. :cigarr:
 
Lyckades äntligen få en Rav Chablis (man vågar ju inte satsa på nåt annat än den det släpps mest av ;)) Tror det är tre år sen jag lyckades senast.
Höll dock på att kissa ner mig när jag klickade på bekräfta knappen och jag fick upp ett medelande att jag inte hade några bokningar. INTE IGEN......
Men tillbaks till bokningssidan, dubbelkolla, jo då, det står att jag har en bokad, klicka bekräfta igen och nu dök den upp och bekräftelsemailet är i inkorgen. Som vanligt vågar man ju inte tro på nåt innan man håller flaskan i handen dock.
 
Trådskapare
Sebran

Sebran

Medlem
Jag är nöjd. Längtat efter 01an i fem år nu. :cigarr:

Nice, jag klickade också hem 2 flaskor Blanco GR 01. Verkar ju vara i princip omöjlig att få tag på någon annanstans i världen så just idag får man vara tacksam för systembolaget :) När tror du det är läge att dricka den?
 

Daniel A

Administratör
Nice, jag klickade också hem 2 flaskor Blanco GR 01. Verkar ju vara i princip omöjlig att få tag på någon annanstans i världen så just idag får man vara tacksam för systembolaget :) När tror du det är läge att dricka den?
Om du har två så öppna den första när som helst. Jag köpte rätt mycket av 96orna när de kom (550 kr, och fanns i flera månader...), och har druckit fyra stycken på fem år. Det har hänt ganska lite med vinet på den tiden, och det var toppen från början. Men de har ju definitivt potential för att bli bättre också, men verkar som att utvecklingen är långsam. Jag kommer med största sannolikhet öppna en 01a i jul och kolla läget.
 

Martinski

Medlem
Försökte mig på Comtes Rosé men den var slut direkt när man kom in kl 10. Var väl väntat med 90 flaskors allokering, men ändå.

Hade väl min tur när jag fick tag i Heidsieck Rosé i somras via webben som också tog slut direkt där.
Iofs bara kört regelrätt websläpp en gång innan, förra året när den vanliga bdb släpptes. Tydligen ska man inte trycka på gå till bokning kl 10 utan hänga vid boka knappen där man ser alla flaskorna. Då den slår om till grön kl 10.
 
Last edited:

Robbes

Medlem
Ny på forumet. Fick tag på en flaska Rinaldi Barolo tre tine. Väldigt nöjd faktiskt. Hoppas det blir lättare med Sassicaian nästa vecka... Då vill man ha några flera...
Snyggt, var helt mållåst på Rav så missade helt att Beppe Rinaldi Tre tine släpptes idag...
 

Gargoyle

Medlem
Ny på forumet. Fick tag på en flaska Rinaldi Barolo tre tine. Väldigt nöjd faktiskt. Hoppas det blir lättare med Sassicaian nästa vecka... Då vill man ha några flera...
Avis! 6 enheter så fint att knipa en av dem! får försöka knipa två Sassicaia nästa vecka..
 

Gargoyle

Medlem
Försökte mig på Comtes Rosé men den var slut direkt när man kom in kl 10. Var väl väntat med 90 flaskors allokering, men ändå.

Hade väl min tur när jag fick tag i Heidsieck Rosé i somras via webben som också tog slut direkt där.
Iofs bara kört regelrätt websläpp en gång innan, förra året när den vanliga bdb släpptes. Tydligen ska man inte trycka på gå till bokning kl 10 utan hänga vid boka knappen där man ser alla flaskorna. Då den slår om till grön kl 10.

Finns fortsatt kvar för 100kr mer hos:

Champagne Taittinger Comtes de Champagne Rosé 2008 (enviedechamp.com)
 

MartinBz

Medlem
Det var väl 2015 som släpptes? Har ju en liten dröm att de skrev fel och att det är 16 men har för mig att den inte finns ute för tillfället?
Jag försökte få tag på Rinaldis Tre Tine idag, men gick bet... och jag kan meddela att 16 finns på marknaden. Jag har köpt från Tyskland.
 

Mexikanaren

Medlem
Jag försökte få tag på Rinaldis Tre Tine idag, men gick bet... och jag kan meddela att 16 finns på marknaden. Jag har köpt från Tyskland.
Antar att du inte betalade i närheten av priset som Tre Tine dök upp för på bolaget? Och du får gärna tipsa vart du köpte ifrån då jag måste säga att jag är intresserad
 

MartinBz

Medlem
Antar att du inte betalade i närheten av priset som Tre Tine dök upp för på bolaget? Och du får gärna tipsa vart du köpte ifrån då jag måste säga att jag är intresserad
Jag handlade av Stefan Töpler på https://www.barolobrunello.de/ Jag tror inte att han har några kvar dock, han fick väldigt begränsad mängd (dock inte lika begränsad som bolaget). Betalade lite mer än systemets pris (dryga €140, om jag minns rätt).
 
Försökte mig på Comtes Rosé men den var slut direkt när man kom in kl 10. Var väl väntat med 90 flaskors allokering, men ändå.

Hade väl min tur när jag fick tag i Heidsieck Rosé i somras via webben som också tog slut direkt där.
Iofs bara kört regelrätt websläpp en gång innan, förra året när den vanliga bdb släpptes. Tydligen ska man inte trycka på gå till bokning kl 10 utan hänga vid boka knappen där man ser alla flaskorna. Då den slår om till grön kl 10.

Lång källartid på Comtes Rosé. Alltid varit lite tveksam till rosén tills jag nyligen drack en Comtes Rosé 1969 och insåg att det överbäriga vinet egentligen bara behöver 50 år eller så på rygg för att bl fantastiskt. Men väl värt väntan kan jag tillägga.
 
Toppen