Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 20251204

Idag var det nog scriptens dag.. Fick inte ens köplats på något.
Raveneau Blanchot såldes för 2000 kr, skall jag köpa exakt samma flaska på Idealwine så kostar den drygt 6 laxar.
Det är ju inte underligt att det blir en enorm konkurrens när Systembolaget mer eller mindre delar ut pengar (än värre var det på DRC-tiden där många flaskor åkte till Danmark samma dag och kunde casha in många tusentals kronor). Det är onekligen ett udda system vi har i Sverige, men kanske inte så dumt ändå för en icke så kapitalstark vinsamlare. I många andra länder är det inte bara dyrare utan du måste dessutom ha rätt kontakter och är ofta tvingad att köpa en massa annat för att få köpa den där troféflaskan. Eller så får det bli auktioner och fullt marknadspris.

Origo Wine

Leverantör
Det var en "intressant" lansering... Om det kan vara någon tröst till andra, så klickades det här som en galningen med musen. på flera viner. Förvisso mitt under en lektion men ingen elev kom och störde den här gången. Tilldelningen... Exakt noll flaskor. Vet inte vad som krävs för att "nå fram" i tid. Superdator? Superuppkoppling? Vissa säger ju att de sitter på tåget med mobilen i handen och lyckas få tilldelning. Go figure... 🙄

Skaggs

Medlem
Det var en "intressant" lansering... Om det kan vara någon tröst till andra, så klickades det här som en galningen med musen. på flera viner. Förvisso mitt under en lektion men ingen elev kom och störde den här gången. Tilldelningen... Exakt noll flaskor. Vet inte vad som krävs för att "nå fram" i tid. Superdator? Superuppkoppling? Vissa säger ju att de sitter på tåget med mobilen i handen och lyckas få tilldelning. Go figure... 🙄
Har en deal med schemaläggaren att aldrig vara rastvakt eller ha lektion kl. 10 på torsdagar, lätt värt att alltid behöva låsa skolan på fredagar.

BallyJ

Medlem
Jag satt på jobbet, med min Macbook air, extern skärm, wifi och trådlös mus som kostade 349:- för 3 månader sedan. Ibland går det och ibland inte, men jag kunde se andra viner än de jag klickade på ticka ner i antal och hade med hyfsad lätthet kunnat få fler än de jag var inställd på.

The Wall

Medlem
Själv avslutade jag ett möte/samtal som skulle vara kort, men tog 45 minuter, 9.56, gick och hämtade kaffe, lite vatten och slog mig ner vid datorn 10.04 och insåg att jag missat något som jag noterat i kalendern sedan tidigare. ”Hellweiß!!!”
Nåja, som tröst klickade jag hem en låda Solengo Argiano från annat håll istället, också det en form av webbsläpp.

Uppenbarligen lyckas folk klicka till sig flaskor både ”manuellt” och från mobiltelefonen ute på resande fot. Jag har svårt att se hur det skulle vara möjligt utan någon form inbyggd slumpmässighet i bokningssystemet. Om detta stämmer så är det faktiskt något jag kan sympatisera med. Då ger det, i det långa loppet, lika möjligheter för alla att klicka hem flaskor. Annars hade sannolikt det mesta av det populäraste klickats hem av skripten. Det är min lilla teori, som system/webbutvecklare.

MartinBz

Medlem
Annars hade sannolikt det mesta av det populäraste klickats hem av skripten. Det är min lilla teori, som system/webbutvecklare.
Jag läser på Systemets hemsida att de "alltid" kontrollerar att man inte använder skripts. Antyder du att de inte kontrollerar, och/eller att det görs skripts som de inte kan upptäcka?
Vid många webblanseringar av eftertraktade viner så har det dykt upp diskussioner om dessa skripts. Är det en illa dold hemlighet, eller är det en urban legend?

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Jag satt på jobbet med en supersnabb uppkoppling, men exakt kl 10 så låste sig klickningen och jag kunde se "köa" och "fullbokad" svischa förbi på en låst skärm.
Kan det bero alla brandväggar och säkerhetssystem? Mobil brukar generellt funka bättre.

Toppen