Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 20251204

Jag läser på Systemets hemsida att de "alltid" kontrollerar att man inte använder skripts. Antyder du att de inte kontrollerar, och/eller att det görs skripts som de inte kan upptäcka?
Vid många webblanseringar av eftertraktade viner så har det dykt upp diskussioner om dessa skripts. Är det en illa dold hemlighet, eller är det en urban legend?
De kontrollerar säkert, men det kan nog vara svårt att skilja på vad som är ett skript och vad som är en vanligt frenetiskt klickande användare. Ett webbläsar-skript kan vara utformat för att agera på samma sätt som en vanlig användare, fast göra det jäkligt mycket snabbare.
Jag har ingen uppfattning om i vilken omfattning som skript används. Om jag skulle tvingas gissa skulle jag säga att det förekommer, men inte i stor omfattning.

stevie22002

Medlem
Konspirationsteoretikern i en tänker att alla dessa poster om ”klickade hem två flaskor på gammal iPhone utan täckning” enbart är i syfte att få andra användare att göra samma och på så vis ge fri väg till ens egna clickbot 😆
Haha, kan intyga att det verkligen har fungerat för mej många gånger. Har förvisso inte använt en ”gammal” iPhone, men via mobilnätet.

Mycket bättre rate än när jag använt dator, mus och en snabb fast lina. Kan vara slumpen, men jag kommer hur som helst att fortsätta med mobilen :cool:

katho27

Medlem
Happy holidays! 🎅🎅

Skärmavbild 2025-12-19 kl. 18.14.55.png

mackan92

Medlem
Jag läser på Systemets hemsida att de "alltid" kontrollerar att man inte använder skripts. Antyder du att de inte kontrollerar, och/eller att det görs skripts som de inte kan upptäcka?
Vid många webblanseringar av eftertraktade viner så har det dykt upp diskussioner om dessa skripts. Är det en illa dold hemlighet, eller är det en urban legend?
Jag vet det görs kontroller om det bla klickas hem flera flaskor från samma ip adress och flera olika konton. Likväl samma om en person lyckas få fler än två olika flaskor som försvunnit inom loppet av en nanosekund.

ÄrkCap

Medlem
Jag vet det görs kontroller om det bla klickas hem flera flaskor från samma ip adress och flera olika konton. Likväl samma om en person lyckas få fler än två olika flaskor som försvunnit inom loppet av en nanosekund.
Spännande! Har bolaget själva gått ut med detta, eller sitter du på insiderinfo?

Toppen