Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 22 oktober 2020

Trådskapare
J

Johan L

Medlem
Om jag inte minns fel slussades det ut flera Massolino Barolo under onsdagen. Ibland brukar det var anstormning de första två dagarna, men sedan brukar en del importörer trolla fram fler flaskor i lager. Tyvärr åker dessa ofta ut direkt till butikerna utan att passera varudepån. Dock, det går att göra internbeställningar mellan butiker numera så det borde gå att stilla den värsta abstinensen.
Likväl, hoppas att den otrevlige råkar ut för 8 flaskor TCA efter att ha lagrat flaskorna i 10 år, medan vi lite mer normala istället kan skriva recensioner om hur fantastiskt vinet är.

Det är inte importörerna som trollar fram fler flaskor, det är Systembolaget själva som håller på en del av flaskorna och portionerar ut där det gått åt. Brukar fyllas på även i webbdepån.
 
Om ni har problem, så prata med butikschefen/personalen och maila kundtjänst om behovet av kvotering i just er butik. Det gjorde jag och nu fungerar det perfekt i min butik (Sickla). Kanske inte så fördelaktigt för mig eftersom jag ofta står längst fram och ibland svär man lite då de har satt gränsen vid en flaska och man får springa ett eller flera varv
 
Toppen