Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 23 februari 2023

Hmm, samma sak på Mayacamas Cab, 1560 nu istället för 1589 som det när den bokades. Inte mycket skillnad men frågan är om man får betala det högre eller lägre priset?
 
I princip är det väl priset
Hmm, samma sak på Mayacamas Cab, 1560 nu istället för 1589 som det när den bokades. Inte mycket skillnad men frågan är om man får betala det högre eller lägre priset?
I princip är det priset vid beställning som gäller även om man inte lär gnälla när priset går ner mellan beställning och uthämtning. Däremot lär man högljutt påpeka att det absolut är priset vid beställning som gäller om priset har gått upp.
 
Trådskapare
Mexikanaren

Mexikanaren

Medlem
Någon som hämtat ut billecart 2008 eller dom perignon 2008 som vet om boxen medföljer?
Jag hämtade Dompan idag och du får t.o.m det lägre priset.
Eller jag fick det iallafall, även om hon i kassan satt och jämförde före och efter priset nu vid prishöjningen.

Kom även som en tunn nylonpåse runt Gaga-lådan som skydd antar jag(?)


20230301_151847.jpg
 

A77

Medlem
Jag hämtade Dompan idag och du får t.o.m det lägre priset.
Eller jag fick det iallafall, även om hon i kassan satt och jämförde före och efter priset nu vid prishöjningen


Visa bifogad bild 28608
Ja haha, kassan går ju efter priset på hemsidan, och när priserna ökar får man ju en återbetalning kontant från personalen (när detta påpekas). Så tror ingen kommer behöva betala det gamla priset.
 

mackan92

Medlem
Hmm, samma sak på Mayacamas Cab, 1560 nu istället för 1589 som det när den bokades. Inte mycket skillnad men frågan är om man får betala det högre eller lägre priset?
Fick betala det lägre priset i butik för Mayacamas Cab (hämta min precis)
 
Fick också betala det lägre utan problem på DP Gaga. Fick däremot inte ta emot flaskan själv utan blev eskorterad av personal till kassan för betalning. Vinvakt på bolaget är nytt.
 

Thirsty

Smygnykterist
Fick också betala det lägre utan problem på DP Gaga. Fick däremot inte ta emot flaskan själv utan blev eskorterad av personal till kassan för betalning. Vinvakt på bolaget är nytt.
Har alltid fått beställningar levererade direkt till kassan utan att röra vid beställningen innan betalning. Måste se ut som en tjuv... :eek:
 

Simonn66

Medlem
Fick också tag på en DP Lady Gaga 08, har dock inte super bra koll på champagner så jag vill gärna höra era åsikter. Är det en champagne värd att spara (på rätt sätt) eller den kan lika bra avnjutas redan nu? Haha
 

LeChat

Medlem
Fick också betala det lägre utan problem på DP Gaga. Fick däremot inte ta emot flaskan själv utan blev eskorterad av personal till kassan för betalning. Vinvakt på bolaget är nytt.
Har alltid fått beställningar levererade direkt till kassan utan att röra vid beställningen innan betalning. Måste se ut som en tjuv... :eek:
Så var det även i vinkällarbutiken i Gbg för många år sedan när den låg i Nordstan. Där fanns en liten låst avdelning som en kunde besöka oftast med någon personal närvarande. Köpte man flaskor så bars dessa fram av personalen till kassan. Kändes skitlöjligt men tydligen policy.
 

A77

Medlem
Fick också tag på en DP Lady Gaga 08, har dock inte super bra koll på champagner så jag vill gärna höra era åsikter. Är det en champagne värd att spara (på rätt sätt) eller den kan lika bra avnjutas redan nu? Haha
Du kommer nog inte få ut så mycket av flaskan om du inte har så bra koll, så bättre o sälja den på
nästa auktion och köpa en valfri rose från systemet med vinsten. (Honest opinion)
 

Sonderlese

Medlem
Du kommer nog inte få ut så mycket av flaskan om du inte har så bra koll, så bättre o sälja den på
nästa auktion och köpa en valfri rose från systemet med vinsten. (Honest opinion)
Alternativ, spara på rätt sätt och under tiden drick annan champagne tills du utvecklat en uppskattning för bättre viner. Din DP kan ligga många år och blir bara bättre med tiden.
 
Så var det även i vinkällarbutiken i Gbg för många år sedan när den låg i Nordstan. Där fanns en liten låst avdelning som en kunde besöka oftast med någon personal närvarande. Köpte man flaskor så bars dessa fram av personalen till kassan. Kändes skitlöjligt men tydligen policy.
Jag blev mest paff. Har hämtat ut viner i samma prisklass tidigare och då bara fått dessa i handen ute i butik. Han som hämtade åt mig idag såg dock peppad ut med flaskan i handen så det kanske var lite högtidligt för honom och han mumlade något om "...högt pris...". Flaskan fick jag i alla fall!:cool:
 

Silex

Medlem
Fick också betala det lägre utan problem på DP Gaga. Fick däremot inte ta emot flaskan själv utan blev eskorterad av personal till kassan för betalning. Vinvakt på bolaget är nytt.
På ”mitt” SB har personalen de senaste månaderna tagit grejerna direkt till kassan om det är över en viss prisgräns - oklart var gränsen går.
 

A77

Medlem
På ”mitt” SB har personalen de senaste månaderna tagit grejerna direkt till kassan om det är över en viss prisgräns - oklart var gränsen går.
Jag hade för mig att den prisgränsen var 10’ men det kan ju strykas när den gäller dompan.
 
Bad cop:
Du kommer nog inte få ut så mycket av flaskan om du inte har så bra koll, så bättre o sälja den på
nästa auktion och köpa en valfri rose från systemet med vinsten. (Honest opinion)

Good cop:
Alternativ, spara på rätt sätt och under tiden drick annan champagne tills du utvecklat en uppskattning för bättre viner. Din DP kan ligga många år och blir bara bättre med tiden.
 
Toppen