Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 25 februari 2021

Jos

Medlem
Jag kunde bara välja en Comtes, oavsett webbläsare (Chrome, Safari och Firefox) För vissa andra viner gick det att välja 2.
Det var lite klurigt med drop-down menyn, var tvungen att klicka flera ggr och försöka innan den åkte ner och jag kunde välja 2 men det gick. Kör Chrome
 

Silex

Medlem
Glömde helt bort släppet pga jobbmöte. Tröstklickade på en Dominus kl 11 för det var en av få flaskor som fanns kvar då. Kostar ju ungefär som CdC och kommer säkert ge mig samma drickglädje. Och jag har ju ändå mer champagne än Napa hemma. Jodå, nu har jag övertygat mig själv att det blev bra till slut i alla fall....
 

Sebran

Medlem
Lyckades komma på vad problemet var med bokningen. Det är en bugg på SBs bokningssida som gör att chatfönstrets klickruta är mycket större än vad den ska vara och täcker de gröna knapparna. Förstorar man webbläsarens fönster så är det inga problem.

Såg också att Comtes levereras utan presentförpackning.
 

Mexikanaren

Medlem
Lyckades komma på vad problemet var med bokningen. Det är en bugg på SBs bokningssida som gör att chatfönstrets klickruta är mycket större än vad den ska vara och täcker de gröna knapparna. Förstorar man webbläsarens fönster så är det inga problem.

Såg också att Comtes levereras utan presentförpackning.
Med skrivningen "utan presentförpackning" kan man då räkna med att man bara får flaskan som sig och inte kommer i någon låda alls?
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Efter denna förbannade FW-effekten fick det till slut bli 2 flaskor Comte och 1 flaska Benoit Enté La Truffiere.
Hade ångest över att jag bröt köpfokuset så tidigt med champagnen tills en vän här uppe nämnde att hon missade pga strulet.
Snäll som man är delade jag med mig av 1 till henne. Plus att den andra delar jag med en vän inom en väldigt snar framtid.
Så köpfokus i källaren är intakt :D
 

The Wall

Medlem
Blev en flaska var av FR block 3 och 5 samt två flaskor av block 6. Och en CdC. Man får helt klart vara nöjd med resultatet, särskilt med tanke på en stukad tumme dessutom!
Lyckades boka 1 Block 3, sen såg jag hur Block 5 blev gråmarkerad och fullbokad och lyckades boka 2 Block 6. Som kompensation för utebliven Block 5 åkte jag in till moderskeppet och kompensationsköpte 3 st Cornish Point. Jag borde väl ha köpt några flera Bannockburn också när jag ändå höll på, men lyckades besinna mig något.
 

BallyJ

Medlem
Lyckades boka 1 Block 3, sen såg jag hur Block 5 blev gråmarkerad och fullbokad och lyckades boka 2 Block 6. Som kompensation för utebliven Block 5 åkte jag in till moderskeppet och kompensationsköpte 3 st Cornish Point. Jag borde väl ha köpt några flera Bannockburn också när jag ändå höll på, men lyckades besinna mig något.
Hypen är så sjuk, jag fick totalt tag på 8 st Block 5 och 3 st Block 3 utan stress förra året. Nu struntade jag helt i släppet för att minimera ilska över missade flaskor:)
 

stevie22002

Medlem
Hämtade ut mina Taittinger Comtes bdb 2008 idag och det var INGA fällningar i mina! :) Är det någon som har haft det i sina från denna batchen mån tro?
 
Toppen