Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 29 april 2021

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Har du beställt därifrån? Krav på 6 flaskor och 111 euro i frakt???
Jag trodde jag hade beställt därifrån, men insåg att det var en site som hade exakt samma design och system!
Krav på 6 flaskor är ju inget problem. Men 111 EUR i frakt kändes lite väl saftigt haha!
 

buteljen

Medlem
Jag trodde jag hade beställt därifrån, men insåg att det var en site som hade exakt samma design och system!
Krav på 6 flaskor är ju inget problem. Men 111 EUR i frakt kändes lite väl saftigt haha!
Vill man bara ha en eller två flaskor är det ju problem med kolli krav ;)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Är det din strategi så kan jag tänka mig att det är lite rörigt i källaren :D.
Det är minst sagt rörigt i källaren, men det på grund av att jag fortfarande inte riktigt greppat vad jag tycker är gott och inte :D
Sen sitter jag varje dag och klickar runt på 15 olika vinhandlare och lägger i kundkorgen... Står det 20€ frakt för 1-18 flaskor, vill man ju gärna ha 18 innan man checkar ut.... ;)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt

Robbes

Medlem
Förlåt Vera. Som @buteljen påpekade, så var frakten kanske liiite dyr..
Men jag hittade den här för samma pris som släppet idag: https://www.decantalo.com/se/en/mar...-extra-brut.html#/1-volume-75cl/105-year-2014
Frakten för 1-3 flaskor 18.4€ och 4-6 flaskor 20€, och denna har jag beställt ifrån och om jag inte har fel, även andra på forumet. :)
Jag har en leverans med lite Knoll och San Roman på väg hem med Decantalo. 20 europengar i frakt, och leveransen brukar vara smidig. Inte supersnabb utan tar ca 2v.
 

OdeVin

Njutare
Fångade Catena, både röda och vita. Ska bli kul att jämföra med El Enemigo som jag har sen tidigare.
 

rnnbck

Medlem
Det blev ingen Marie Courtin till mig. :(
Jag klickade, det stod 'vänta' och snurrade en stund, sen blev knappen grå och det stod 'fullbokat'.
Om någon lyckades lite för bra med sin klickar-crew så tar jag gärna över ett par flaskor.
Finns att köpa här: https://www.champagne-characters.com/en/producer/marie-courtin/957/marie-courtin-efflorescence-2014
Jag har aldrig köpt därifrån men frakten var humana 19 Euro för 6 st såg jag. Ganska bra utbud till liknande priser som på SB såg det ut som när jag skummade igenom.
 

Johpe

Medlem

Johpe

Medlem
Behöver man göra eller bekräfta något mer när det ser ut så här på "mina sidor":
upload_2021-4-29_17-15-23.png


Frågar för att när jag bokade (och trodde jag bekräftat och köpt Comtes) senast så visade det sig att jag tydligen inte alls hade bekräftat min bokning så jag fick inga flaskor!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Behöver man göra eller bekräfta något mer när det ser ut så här på "mina sidor":
Visa bifogad bild 23114

Frågar för att när jag bokade (och trodde jag bekräftat och köpt Comtes) senast så visade det sig att jag tydligen inte alls hade bekräftat min bokning så jag fick inga flaskor!
Du bör framförallt ha fått ett bekräftelse-email som ser lyder:

Hej Johan!
Tack för din beställning.

Du får ett SMS på 0xxxxxxxx när du kan hämta beställningen.

Ditt beställningsnummer: xxxxx.
 
Chateau Calon Segur 2018 sålde alltså slut i ett nafs idag! Värt att notera är att årgång 2016 fortfarande finns i BS och då med dryga 450 kr lägre pris...
Vad blir det...ca 30% rabatt?
#justsaying
 

Tristan

Medlem
Chateau Calon Segur 2018 sålde alltså slut i ett nafs idag! Värt att notera är att årgång 2016 fortfarande finns i BS och då med dryga 450 kr lägre pris...
Vad blir det...ca 30% rabatt?
#justsaying

Gick tyvärr inte att beställa.
Vad är grejen med ”regionala begränsningar” i övrigt sortiment? Hur kan det vara tillåtet när frakten redan är inkluderad i det pris man betalar för samtliga varor på bolaget?
 
Toppen