Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 3 juni 2021

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Varför klicka hem saker som du i slutändan inte kommer beställa?
Uppriktigt nyfiken fråga.
Helt adekvat frågeställning. Själv bestämde jag redan innan att en Zierharmonika var vad jag ville ha till min SQN horisontal ( blandat Syrah + Grenache + "vanlig" eller "singel") Är inte riktigt tillfreds med denna klickhysterin som lämnar vissa utan tilldelning. Redan innan klickandet borde man veta vad man vill ha?

Edit: Jag har druckit två glas PN på en solig terass. Därav är jag rättfram.
 

Jesper L

Medlem
Helt adekvat frågeställning. Själv bestämde jag redan innan att en Zierharmonika var vad jag ville ha till min SQN horisontal ( blandat Syrah + Grenache + "vanlig" eller "singel") Är inte riktigt tillfreds med denna klickhysterin som lämnar vissa utan tilldelning. Redan innan klickandet borde man veta vad man vill ha?

Edit: Jag har druckit två glas PN på en solig terass. Därav är jag rättfram.
Kan väl också lägga till att jag konsumerat en del vin och öl i den spanska solen… Men håller med kring klickhysterin. Jag kanske är en av få men jag vet i alla fall innan släppet vad jag vill köpa eller inte.
 

Sigdarve

Medlem
Bollinger La Grande Année Rosé något att boka?
Har redan deras 'vanliga' La Grande Année 2012 men såg att det fanns några flaskor rosé kvar.

Kanske borde se det som ett tecken att de legat kvar så här länge utan att ha blivit bokade ändå..
Ingen aning, men bokade en prick 10. Fem min. senare fick jag för mig att jag ville ha en till, men då var den fullbokad. Är fem minuter länge för dig? ;-)
 

Mexikanaren

Medlem
Ingen aning, men bokade en prick 10. Fem min. senare fick jag för mig att jag ville ha en till, men då var den fullbokad. Är fem minuter länge för dig? ;-)

Nu måste jag erkänna att jag är lite förvirrad då jag gick in vid 11-tiden (precis innan jag skrev mitt inlägg) och då var det 7 flaskor kvar
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Varför klicka hem saker som du i slutändan inte kommer beställa?
Uppriktigt nyfiken fråga.
I vanliga fall så är "alla" klicken oftast nitlott så allt går så fort så jag bestämmer mig före att klicka och flytta musen så får man se vad man får.
Och 13.994 kr för 4 flaskor.... nej jag är inte där idag ;)
 
Last edited:

Sigdarve

Medlem
Nu måste jag erkänna att jag är lite förvirrad då jag gick in vid 11-tiden (precis innan jag skrev mitt inlägg) och då var det 7 flaskor kvar
Såg också ut som att det fanns flaskor kvar efter fem min. Men när jag försökte boka en till, så stod det att bokningen var full. Försökte du boka då?
 

MacX

Medlem
Fick alla 4 SQN med god marginal kvar för Zierharmonika. Men sitter ju i valet vilken/vilka man faktiskt ska ha..
Eftertänksamhet är ju ingen olat... eller hur! Tvärtom så uppmuntrar ju Systembolagets websläppsystem just till det. Klicka, fundera och bestäm dig för vad du VERKLIGEN vill ha. Bra eller dåligt, men så är det!
 

Thirsty

Smygnykterist
Eftertänksamhet är ju ingen olat... eller hur! Tvärtom så uppmuntrar ju Systembolagets websläppsystem just till det. Klicka, fundera och bestäm dig för vad du VERKLIGEN vill ha. Bra eller dåligt, men så är det!
Förstår inte, brukar du klicka på saker du inte vill ha? Varför då? :confused:
 

MacX

Medlem
Förstår inte, brukar du klicka på saker du inte vill ha? Varför då? :confused:
Det skulle aldrig fall mig in att köpa ett vin som jag inte verkligen vill ha, punkt! Men det finns vissa som man önskar sig 1% mer och man kan tyvärr inte köpa allt. Man måste göra ett eftertänksamt val helt enkelt och det valet vill man inte göra på 2 sekunder, blev det mer förståeligt?? o_O
 

Thirsty

Smygnykterist
Det skulle aldrig fall mig in att köpa ett vin som jag inte verkligen vill ha, punkt! Men det finns vissa som man önskar sig 1% mer och man kan tyvärr inte köpa allt. Man måste göra ett eftertänksamt val helt enkelt och det valet vill man inte göra på 2 sekunder, blev det mer förståeligt?? o_O
Fortfarande obegripligt.
Har man inte deg att lösa ut det som har beställts så ska man inte beställa det.
 

Mexikanaren

Medlem
Fortfarande obegripligt.
Har man inte deg att lösa ut det som har beställts så ska man inte beställa det.
Han beställer dock det inte (som jag uppfattat det), 'bara' boka utan att bekräfta det.
Detta gör att man får mer betänketid innan man slutligen bestämmer sig
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Känsligt ämne detta... Men jag säger detta, men respekterar allas skilda åsikter:
JAG väljer f*n själv om jag vill klicka på alla flaskor och sedan bestämma mig om den passar in i budgeten....
Monopolet tillåter att man BOKAR vid dessa släpp men inte nödvändigtvis köper. Det betyder inte att det är fel att klicka och sen ångra sig.
Även om jag väljer ETT vin som jag vill ha, men misslyckas med just det, så kan det ju vara skönt att ha fått sitt andra-val.
Sen går ju fortfarande vinet till en köplatsare som vill ha sin flaska, och den lyckan...
 

MacX

Medlem
Känsligt ämne detta... Men jag säger detta, men respekterar allas skilda åsikter:
JAG väljer f*n själv om jag vill klicka på alla flaskor och sedan bestämma mig om den passar in i budgeten....
Monopolet tillåter att man BOKAR vid dessa släpp men inte nödvändigtvis köper. Det betyder inte att det är fel att klicka och sen ångra sig.
Även om jag väljer ETT vin som jag vill ha, men misslyckas med just det, så kan det ju vara skönt att ha fått sitt andra-val.
Sen går ju fortfarande vinet till en köplatsare som vill ha sin flaska, och den lyckan...
Spot on! Det är ju inte så att man stjäl vinet från någon annan. Det är precis samma sak att man stoppar ner en spontanflaska i sin korg på Bolaget, går en runda i butiken, ångra sig och ställer tillbaka den på hylla. Har det aldrig inträffat...?;)
 
Toppen