Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 3 juni 2021

gece

Man vänjer sig.
Spot on! Det är ju inte så att man stjäl vinet från någon annan.
Ja, och om man bokar och skiter i att beställa går den väl till de som står på köplats, så det är ju inte ens så att man sabbar turordningen. Eftersom saker ibland går från "går inte att beställa än" till "slut i lager" på direkten är det knappast orimligt att sikta in sig på sina andra-, tredje-, och fjärdehandsval.
 

buteljen

Medlem
Känsligt ämne detta... Men jag säger detta, men respekterar allas skilda åsikter:
JAG väljer f*n själv om jag vill klicka på alla flaskor och sedan bestämma mig om den passar in i budgeten....
Monopolet tillåter att man BOKAR vid dessa släpp men inte nödvändigtvis köper. Det betyder inte att det är fel att klicka och sen ångra sig.
Även om jag väljer ETT vin som jag vill ha, men misslyckas med just det, så kan det ju vara skönt att ha fått sitt andra-val.
Sen går ju fortfarande vinet till en köplatsare som vill ha sin flaska, och den lyckan...
Hur länge brukar du vänta med att boka av flaskorna du inte vill ha? Hur länge har man på sig att boka av innan bokningen övergår till köp? För jag antar att du inte låter det gå så långt att du inte hämtar ut flaskan ...
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Hur länge brukar du vänta med att boka av flaskorna du inte vill ha? Hur länge har man på sig att boka av innan bokningen övergår till köp? För jag antar att du inte låter det gå så långt att du inte hämtar ut flaskan ...
Jag brukar bestämma mig inom 24 timmar och oftast tidigare. Man har ju till söndagen 23.59 på sig att boka eller ej, och justera antalet.
Nu fick jag tex 2 st SQNs dyra Grenache, vilket jag direkt justerade till 1. Så antar att den gick direkt till köplats?
 

Mexikanaren

Medlem
Hur länge brukar du vänta med att boka av flaskorna du inte vill ha? Hur länge har man på sig att boka av innan bokningen övergår till köp? För jag antar att du inte låter det gå så långt att du inte hämtar ut flaskan ...
Du kan tekniskt sett behålla din bokning till söndag 23:59 utan att det övergår i beställning.
Det är först när du bekräftar din bokning som det blir mer problematiskt att ta bort någon flaska ur beställningen (antar jag).

Bekräftar dock aldrig något jag inte har 100% intention att hämta ut
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det är först när du bekräftar din bokning som det blir mer problematiskt att ta bort någon flaska ur beställningen (antar jag). Det stämmer. Då kommer flaskan komma till ditt bolag du valt.

Bekräftar dock aldrig något jag inte har 100% intention att hämta ut
Nej inte jag heller.
 

Sigdarve

Medlem
Bollinger La Grande Année Rosé något att boka?
Har redan deras 'vanliga' La Grande Année 2012 men såg att det fanns några flaskor rosé kvar.

Kanske borde se det som ett tecken att de legat kvar så här länge utan att ha blivit bokade ändå..
Inget svar. För att kanske många visste att Philipson skulle släppa LGA till ett lägre pris?
 
Inget svar. För att kanske många visste att Philipson skulle släppa LGA till ett lägre pris?

1. Hur ska någon kunna veta vad Philipsson ska ha erbjudande på? Nu brukar Philipsson ha bra priser på Bollinger lite då och då, men omöjligt att veta när.

2. Kan det va så enkelt att folk inte tyckte det kändes intressant till det ”svenska” priset, men när det dyker upp extrapriser så passar man på att få 3 flaskor för samma pris man får 2 i Sverige?

Jag tror många prioriterat annat, men dyker det upp bra priser så passar man på! Så göra iaf jag!
 

BallyJ

Medlem
Jaha. Men jag kan tänka mig att inside info förekommer. Men det tror inte du?
Personligen hade jag inte en tanke på att köpa LGA Rosé för priset på SB, men när ett erbjudande dyker upp på den lägsta prisnivån på marknaden är köpbeslutet lätt att ta.
 
Toppen